پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251834 تاریخ : 1395/09/27-09:54:46
,23,
بودجه به توانمندی زنان اختصاص نیافت

مریم سلطانی فعال بخش خصوصی

بودجه به توانمندی زنان اختصاص نیافت

در هر جامعه مدنی پیشرفته زنان جزو ستون‌های اصلی خانواده و اقتصادی و سیاسی هستند و با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در ایران اسلامی نقش زنان به ویژه در زمینه‌های اقتصادی مغفول مانده و مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بهترین روش جهت به میدان آمدن زنان و دختران کشور به عنوان یک پتانسیل قوی جامعه ایجاد بستر‌های فرهنگی مبتنی بر قواعد فرهنگ اسلامی ایرانی ماست.

متاسفانه بیش از نیمی از فارغ‌التحصیلان جامعه ما را در هر سال بانوان تشکیل می‌دهند که با صرف هزینه‌های بسیار در مقاطع کارشناسی و بالاتر از دانشگاه‌ها خارج و بدون در نظر داشتن بازار کار و همچنین ظرفیت‌های اشتغال بدون دانش حرفه‌ای در جامعه رها می‌شوند.

این مورد سال‌هاست به صورت تسلسل در هر حال تکرار است و در آینده نزدیک با انبوهی از زنان با تحصیلات بالا و بدون هیچ آینده شغلی مواجه خواهیم بود. شما به این تعداد زنان سرپرست خانوار که هر ساله افزوده می‌شوند را اضافه کنید.

در این رابطه سند اشتغال پایدار زنان در حال تدوین و اجرایی شدن است که توسط معاونت امور زنان در حال پیگیری است؛ کاری که دیر شروع شد ولی برای جامعه زنان فرخنده خواهد بود.در مبحث اشتغال زنان در کشور به غیر از مشکلات فرهنگی مشکلات عدم ورود زنان به امور اقتصادی مستقل کاملا مشهود است.

در این رابطه پیشنهادی تجربه شده در سایر کشورها را به معاون امور زنان پیشنهاد داده‌ایم که بتوانیم مرکز توانمند‌سازی زنان در آموزش فناورانه را راه‌اندازی کنیم.

در این فرصت ایجاد شده دختران و زنان فارغ‌التحصیل می‌توانند در دوره‌های کوتاه‌مدت به عنوان چگونگی راه‌اندازی کسب‌وکار کوچک و متوسط فناوری ضمن کسب دانش و استعدادیابی، وارد عرصه اشتغال و به کارگیری سایر زنان در موضوعات مختلف کنند.

متاسفانه ما در تخصیص بودجه دولت به توانمند‌سازی زنان کشور و راه‌اندازی اینگونه موارد آموزشی به‌شدت محجور مانده‌ایم.

این توقع از معاونت امور زنان و فراکسیون زنان مجلس می‌رود که با ورود به این عرصه به صورت جدی و بدون شعارزدگی اقدامات عملی انجام دهد که در کوتاه‌مدت شاهد اثر مثبت آن باشیم.

می‌توان از بخش کوچک زنان فعال اقتصادی استفاده کرد تا در زمینه‌های فرهنگی و همچنین ایجاد مراکز مشاوره در سطوح مختلف از جمله اصناف و بنگاه‌های کوچک و متوسط به جامعه زنان راهکارهای مفیدی برای ورود و ایجاد کسب‌وکار کرد. هرچند که این موضوعات یک عزم ملی را طلب می‌کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 375
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران