پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 327437 تاریخ : 1397/01/14-09:20:09
,15,
بهره گیری از جدیدترین دست آوردهای فناوری اطلاعات در رهگیری آنلاین مرسولات

بهره گیری از جدیدترین دست آوردهای فناوری اطلاعات در رهگیری آنلاین مرسولات

رهگیری مرسولات پستی از زمان قبول تا رهسپاری و تحویل به مشتری از اصلی ترین ارکان صیانت از حقوق مشتریان است که می بایست با بهره گیری از آخرین دست آوردهای فناوری اطلاعات، زمینه ارایه این خدمت را فراهم آورد. به همین دلیل گفت و گویی داشتیم با مدیرکل نرم ‌افزار و توسعه سرویس های الکترونیکی شرکت ملی پست تا با جدیدترین اقدامات در این زمینه آشنا شویم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مدیرکل نرم ‌افزار و توسعه سرویس های الکترونیکی گفت: در سال های اخیر همگام با تحولات جهانی و ملی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، همچنین با در نظر گرفتن مزایای بی‌‌ شمار استفاده از فناوری اطلاعات و در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک در خدمت رسانی هر چه بهتر به  مشتریان، شرکت ملی پست نیز به عنوان یکی از اصلی ترین متولیان در این زمینه، اقدام به پیاده‌سازی سامانه رهگیری مرسولات پستی نموده‌است. سامانه مزبور که از طریق نشانیhttp://newtracking.post.ir در دسترس می‌باشد با استفاده از بارکدهای پستی امکان مشاهده و رهگیری لحظه‌ای تغییر وضعیت‌ مرسوله مهیا می‌سازد.

ادبی فرد  از جمله ویژگی‌های این سامانه را نمایش مشخصات نامه‌رسان اعم از نام، عکس و همچنین ارتقا کیفیت خدمات ارائه شده، امکان نظارت دقیق‌تر بر عملکرد کارکنان و فرآیند پستی عنوان کرد و افزود: سامانه مذکور که سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته است  در مقایسه با نسخه‌ی قدیمی‌تر آن که در سال 1380 پیاده‌سازی گردید، به لحاظ پلت‌فرم و زیرساخت نرم افزاری تغییرات اساسی داشته است. علاوه بر ویژگی‌ها و مزایای یادشده، امکاناتی نظیر اخذ و مشاهده امضاء تحویل گیرنده، ارتباط با تلفن همراه هوشمند در بخش توزیع، امکان رهگیری مرسولات خارجه‌ بر اساس استاندارد اتحادیه پستی جهانی و ارتباط با سایر زیر سیستم های عملیاتی به‌منظور پوشش حداکثری نیازمندی‌های ذینفعان نیز وجود دارد.

به گفته وی، با توجه به مراجعه روزانه بیش از 100 هزار نفر به این سامانه و رهگیری مرسوله به همراه امکان درج نظر در بخش ارتباط با مشتریان که در همان صفحه رهگیری امکان‌پذیر می‌باشد، از دیگر ویژگی‌های بارز نسخه جدید سامانه در خدمترسانی سریع تر، شفاف تر و دقیق تر به عموم مشتریان است.

ادبی فرد ادامه داد: استفاده از سامانه رهگیری مرسولات در شرکت ملی پست، علاوه بر تلاش در جهت افزایش رضایت مشتریان و امکان پیگیری آسان مرسولات توسط ذینفعان که از جمله اهداف اصلی این شرکت می باشد، به بهبود سیستم نظارت  بر عملکرد کارکنان شرکت متبوع ، افزایش بهروری و کاهش هزینه های مالی و عملیاتی پست نیز کمک نموده است.

وی همچنین اظهار داشت: حوزه فناوری شرکت ملی پست از طریق در اختیار گذاشتن مکانیسم‌های نوین در ارتباطات نرم افزاری و زیرساختی از جمله وب سرویس، این امکان را برای شرکای تجاری و ذینفعان در سطوح مختلف فراهم آورده است تا بتوانند از طریق این بستر نسبت به دریافت بارکدپستی، نرخنامه و سایر عناصر اصلی به منظور دریافت مشخصات و تولید مرسولات در پلت‌فرم کاملا امن اقدام نمایند.

مدیر کل نرم افزار و توسعه سرویس های الکترونیکی در پایان یادآور شد: استفاده عموم مشتریان از سرویس رهگیری مرسولات با امکان پیگیری تمامی مرسولات ثبتی(به جز مرسوله عادی)رایگان بوده و به عنوان یکی از خدمات شرکت ملی پست در حال ارائه است.

مشتری می تواند با استفاده از این سامانه و با وارد کردن بارکدپستی درج شده در رسید پستی، وارد سامانه‌ی تحت وب شده و وضعیت مرسوله خود را پیگیری نماید. همچنین به منظور اطمینان از تحویل مرسوله به فرد یا سازمان مربوطه، امکان مشاهده نام و امضای تحویل گیرنده پس از رسیدن به مقصد، مهیا می‌باشد. با عنایت به تعداد مرسولات در طول سال و بدلایلی نظیر اخذ نسخه های پشتیبان و سایر موارد، بارکدهای پستی تا  6 ماه از طریق سامانه مزبور قابل رهگیری بوده و پس از آن مطابق با دستورالعمل‌های پستی آرشیو می‌شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 326
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران