پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 212275 تاریخ : 1395/04/29-14:08:59
,13,14,16,17,22,
بهره برداری از فاز اول بزرگترین پروژه صنعتی بز شیری کشور

بهره برداری از فاز اول بزرگترین پروژه صنعتی بز شیری کشور

بهره برداری از فاز اول بزرگترین پروژه پرورش صنعتی بز شیری کشور تا پایان نیمه اول سال جاری با ظرفیت یک هزار راس دام مولد شیر در منطقه قلعه گنج کرمان آغاز می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی  بنیاد مستضعفان، مهندس یوسف محمدی پور، مدیر پروژه دامداری بز شیری قلعه گنج کرمان با اعلام این مطلب توسعه فرهنگ کار و ایجاد اشتغال و بکارگیری افراد بومی منطقه، ارتقای ژنتیکی نژادهای بزهای موجود در منطقه از طریق فروش دامهای مازاد به مردم و آموزش افراد بومی جهت توسعه فعالیت دامداری در قلعه گنج و افزایش سودآوری از طریق تولید بز و شیر و عرضه دام با کیفیت به خریداران در منطقه را از اهداف این پروژه بر شمرد.
 وی افزود: این پروژه در سه فاز و در 20 هکتار زمین با 6 سالن شیری و 5 سالن غیر شیری، یک سالن شیر دوشی، یک سالن مراقبتهای ویژه، 3 سالن انبار علوفه کنسانتره، 5 سیلوی خندقی ذخیره علوفه تر با حجم 5 هزار تن، تصفیه خانه فاضلاب، انبار قطعات، ساختمان اداری، نگهبانی، رختکن، باسکول 60 تنی، تعمیرگاه، آشپزخانه و سیستم های آتش نشانی و کارخانه لبنی اجرا خواهد شد که هر کدام با یک هزار راس دام مولد شیری کارشان را شروع می کنند. این در حالی است که برای فاز اول 45 میلیارد ریال، فاز دوم 55 میلیارد ریال و فاز سوم 50میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
 
به گفته وی، بهره برداری از فاز دوم بلافاصله پس از اتمام عملیات فاز اول یعنی از ابتدای نیمه دوم سال جاری آغاز و بمدت یکسال به طول می انجامد و اتمام کامل پروژه که با اجرای فاز سوم صورت می گیرد، با ریزش یک هزار راس دام بز شیری مولد در نیمه اول سال 97 آغاز خواهد شد.
محمدی پور ظرفیت تولید شیر این واحد دامی را در فاز اول روزانه بین 5/1 تا 2 تن، در فاز دوم بالغ بر 4 تن و در نهایت در فاز سوم و زمان تکمیل پروژه را بالغ بر 6300 تن در روز اعلام کرد وافزود: این واحد دامی بز شیری پس از بهره برداری سالانه بالغ بر 2300 تن شیر خام تولید و به بازار مصرف عرضه خواهد کرد.
  مدیر پروژه دامداری بز شیری قلعه گنج کرمان در ادامه سهم تولید شیر بز استان را در کشور 10 درصد ذکر کرد که با بهره برداری کامل از این واحد دامپروری، این میزان به 22 درصد افزایش می یابد این در حالی است که مازاد شیر خام تولیدی این واحد دامی پس از انجام عملیات دوشش و جمع آوری به واحد صنایع تبدیلی که در کنار این واحد راه اندازی خواهد شد، انتقال و پس از فرآوری جهت تولید پنیر مورد استفاده قرار می گیرد که این نوع محصول بازار خوبی در منطقه و سایر استانهای همجوار دارد. همچنین در کشورهای حوزه خلیج فارس و عربی نیز از اقبال خوبی برخوردار است بطوری که در آینده ای نزدیک می توان سهم بازار این کشورها را با تولید بیشتر به آسانی بدست آورد.
 

 وی اعتبار ارزی مورد نیاز جهت راه اندازی صنایع تبدیلی همجوار این واحد دامی را بالغ بر 302 هزار یورو اعلام کرد که معادل 12 میلیارد ریال می باشد.مهندس محمدی پور هدف از راه اندازی این واحد را افزایش سهم بازار داخل دانست که مازاد تولید به کشورهای منطقه حوزه خلیج فارس صادر خواهد شد.
 

گفتنی است، قلعه گنج از شهرستان های جنوب استان کرمان می باشد که دارای آب و هوای گرم و خشک بوده و اکثر مردم این منطقه به کشاورزی و دامپروری (عمدتاً پرورش بز) اشتغال دارند. این منطقه با توجه به شرایط آب و هوایی در محدوده مناطق مناسب جهت پرورش بز شیری نژاد مورسیا از کشور اسپانیا قرار دارد.تکثیر و سرعت زایش این نمونه بسیار بالاست به گونه ای که بچه های این بزها پس از هشت ماه خود به زایش رسیده و آماده آبستن می شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 292
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران