پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266024 تاریخ : 1395/11/15-17:32:33
,23,
برندسازی، مشکل صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان

خسرو سلجوقی، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات

برندسازی، مشکل صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان

پهنای باند یک کشور مانند بزرگراهی است که با عریض شدن آن، هم میزان اتومبیل‌ها افزایش پیدا می‌کند و هم سرعت ماشین‌ها بالا‌تر می‌رود. در حالت استاندارد هم با افزایش میزان پهنای باند، هم سرعت اینترنت کاربران بالا می‌رود و هم روی تعداد سرویس‌دهندگان اثر می‌گذارد.

بانک و صنعت، نسبت به 4 سال گذشته پیشرفت‌های امیدوار‌کننده‌ای در این حوزه داشته‌ایم. پهنای باند اینترنت نسبت به 4 سال گذشته افزایش 10 برابری داشته است. 

هرچند که هنوز با استاندارهای بین‌المللی اینترنتی که در دنیا و کره‌جنوبی ارائه می‌شود، فاصله بسیاری داریم اما همین پیشرفت را هم نمی‌توان کم تلقی کرد. ما با پهنای باند بین‌المللی فاصله داریم و آمارهای جهانی مربوط به سال‌های 2015 تا 2016 نشان می‌دهد ایران در جایگاه نوآوری حدود 7 پله عقب‌نشینی کرده است. به همین دلیل برای بازگشتن به جایگاه قبلی و توسعه این بخش، لازم است که فضای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور برای فعالیت استارت‌آپ‌ها فعال شود. از سوی دیگر، فعالیت استارت‌آپ‌ها می‌تواند همسو با سیاست‌های نظام در حوزه اهداف اقتصاد مقاومتی باشد. پایه و اساس کسب‌وکارهای نوپا بر مفهوم نوآوری تکیه دارد و زمانی که اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود، یکی از لازمه‌های آن نوآوری است.

صادرات شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان کار ساده و آسانی نیست. به عبارت دیگر این کار شدنی نیست. شرکت نوپا اسمش روی خودش است. شرکتی که تازه شکل گرفته است و برای رسیدن به مرحله صادرات راه درازی درپیش دارد.

باید با تبلیغات و بازاریابی درست و همچنین شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی این شرکت‌ها به دنیا معرفی شوند. همچنین این شرکت‌ها باید برای تحقق اهداف صادراتی خود دور هم جمع شده و محصولات خود را تحت عنوان برند در اختیار جامعه قرار دهند. ما در رکورد صادرات این شرکت‌ها باید از کلمه اتحاد در عین رقابت استفاده کنیم. به عبارت دیگر، استاندارد لازم برای صادرات محصول در کشور وجود ندارد و یکی از مشکلات اساسی برای صادرات محصول شرکت‌های دانش‌بنیان برند است. در بحث صادرات محصولات های‌تک بحث برندسازی مطرح است که باید شکل بگیرد و امیدوارم با برنامه‌های امسال بتوانیم چند برند را تقویت کنیم. در عین حال راهکارهایی هم برای تحقق صادرات درنظر گرفته شده است که عبارتند از تدوین بسته حمایتی صادرات فناوری پیشرفته با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران، حمایت از حضور شرکت‌های عضو در نمایشگاه‌های خارجی، برگزاری تور‌های فناوری با حمایت پارک، ایجاد و راهبری شرکت مدیریت صادرات فناوری ایرانیان و اخذ تسهیلات با سود کم برای طرح‌های صادراتی شرکت‌های عضو از مراجع ذیصلاح. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 435
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران