پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 314696 تاریخ : 1396/11/10-14:38:15
,10028,
برنامه های کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام شد

برنامه های کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام شد

حجت‌الاسلام حبیب ارزانی مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، برنامه های این کمیته را تشریح و اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، نشست خبری کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور حجت‌الاسلام حبیب ارزانی مشاور وزیر و مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و دکتر جعفری و حضور اصحاب رسانه به میزبانی کمیته مساجد در خبرگزاری شبستان برگزار شد.

 

 حجت‌الاسلام حبیب ارزانی در شروع جلسه گفت: خداوند تبار و تعالی می‌فرماید: مساجد از آن من است. اگرچه مساجد در محلهها و شهرها قرار دارد و متعلق به آن شهر یا محله است، اما مساجد از آن خداست. مساجد خاستگاه انقلاب اسلامی است. مساجد نقطه شروع و عظیمت است. پایگاه‌های انقلاب اسلامی نیز از مساجد شکل گرفته است، بطوریکه ادامه راه در تقویت و اداره مساجد است. همانگونه که نگاه رهبر عظیم شان انقلاب، رئیس جمهور و دولت نیز بر همین موضوع تاکید دارد.

وی تاکید کرد: نعمت انقلاب نعمتی است که خداوند به ما ارزانی داشته و باید قدردان آن باشیم، در مساجد قرار نیست فقط نماز اقامه شود. نقطه عظمت کارما در مساجد بوده و فرجام ما نیز مساجد است. 

مسئول کمیته مساجد در راستای نزدیک شدن به ایام دهه فجر از 28 فعالیتی که قرار است در کمیته مساجد انجام شود خبر داد و گفت: 14 دستگاه عضو این کمیته هستند که آخرین جلسه کشوری این کمیته، علاوه بر تهران در سایر شهرستان‌ها نیز برگزار شده است.

 

فعالیت بیش از 39 هزار و 500 مسجد و کانون فرهنگی هنری مساجد
حجت‌الاسلام حبیب ارزانی از شرکت 39 هزار و 500 مسجد در این مراسم خبرداد که اهم برنامه های مساجد بدین‌ شرح است: برگزاری محافل خاطره با حضور مبارزین انقلابی و راویان جنگ هشت سال دفاع مقدس و افرادی که در انقلاب حضور داشته اند، برگزاری مسابقات قرآنی با همکاری کمیته قرآن دهه فجر در رشته‌های قرائت و ترتیل، برنامه 10 شب 10 مسجد که برنامه‌های منتخبی را برنامه ریزی کرده که در سایر مساجد اجرا خواهد شد، دعوت از مسئولین شامل نمایندگان مجلس، فرمانداران و استانداران در مساجد در قالب بسته‌ای به مساجد اعلام شده است. در این دعوت خدماتی که در مدت این 40 سال انجام شده است مطرح و جلسات پرسش و پاسخ برگزار میگردد. 

غبارروبی و عطر افشانی مساجد ، میهمانی لاله ها، دیدار با خانواده شهدا و خانواده‌های مدافعین حرم که البته دیدار با خانواده‌های شهدای اقلیت هم در دستور کار مقام معظم رهبری قرار دارد.

 

تشکیل «هیئت‌های اندیشه ورز» در مساجد در سه سطح ملی، استان و کانونی 
حجت الاسلام ارزانی گفت: ارائه خدمات اجتماعی به مساجد که رویکرد خود را در 24 هزار کانون تعریف کرده و همچنین اعتلای همزیستی مومنانه نیز در این راستا قرار خواهد گرفت در درستور کار این کمیته قرار دارد. چراکه ارتباط اجتماعی در مساجد کاهش پیدا کرده است. در راستای این هدف از برخی از نهادهایی که می‌توانند در مساجد خدمات آموزشی، بهداشتی ، سلامت ، فناوری و ... ارایه کنند دعوت بعمل می‌آید و از ظرفیت‌های مردمی نیز استفاده میگردد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 257
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران