پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354080 تاریخ : 1397/05/21-10:43:29
,17,
بررسی آخرین وضعیت اتصال پته‌های گمرکی به بارنامه برخط

برگزاری ششمین جلسه کارگروه ساماندهی و تسهیل تجارت مرزی و فرامرزی؛

بررسی آخرین وضعیت اتصال پته‌های گمرکی به بارنامه برخط

ششمین جلسه کارگروه ساماندهی و تسهیل تجارت مرزی و فرامرزی به ریاست فرود عسگری رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و رئیس کارگروه برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ششمین جلسه کارگروه ساماندهی و تسهیل تجارت مرزی و فرامرزی موضوع ماده 4 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ریاست فرود عسگری رئیس کارگروه و با حضور هندیانی معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد و نمایندگان اعضای اصلی کارگروه برگزار شد.

این جلسه با هدف بررسی آخرین وضعیت اتصال پته‌های گمرکی به بارنامه برخط و ایجاد سازوکار اجرایی برای تبادل اطلاعات برخط و سیستمی پته‌های گمرکی به سامانه شناسایی و مبارزه با قاچاق برگزار شد.
زارعی مدیرکل امور اقتصادی و بهبود فرآیندهای ستاد و دبیر کارگروه با اشاره به مستندات قانونی تشکیل و فعالیت کارگروه، به تشریح اقدامات قبلی کارگروه پرداخت و ضمن اعلام دستور جلسات کارگروه، مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و پروژه‌های دارای اولویت در سال 97 کمیسیون دولت الکترونیکی و مصوبات جلسه یکصد و بیستم ستاد مبنی بر تکمیل استقرار و بهره برداری از سامانه های الکترونیکی و هوشمند را تشریح کرد.
فرود عسگری، رئیس کارگروه ساماندهی و تسهیل تجارت مرزی و فرامرزی ستاد ضمن بیان عملکرد گمرک در رفع برخی اختلافات در حوزه تبادل اطلاعات بین سامانه جامع تجارت و پنجره واحد گمرک و تبادل اطلاعات سامانه جامع انبارهای وزارت صمت با پنجره واحد گمرک، به تشریح شرایط تجاری و اقتصادی پرداخت.
وی افزود: دستگاه‌ها با در نظر گرفتن شرایط کشور و ملاحظات ملی همکاری، تعامل بیشتری در جهت اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تبادل اطلاعات بین سامانه ها داشته باشند.
در ادامه جلسه، پورسیف معاون فنی و امور گمرکی، خانم خیالی مدیرکل فناوری اطلاعات گمرک، مداح مشاور رئیس سازمان راهداری و متولی مدیرکل فناوری اطلاعات آن سازمان مطالبی را در خصوص آخرین وضعیت اتصال پته های گمرکی به سامانه بارنامه برخط و نحوه و چگونگی تبادل اطلاعات در این حوزه بیان کردند.
هندیانی، معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد نیز در این جلسه ضمن تشریح رویکرد ستاد در سال 97، به اهمیت استقرار سامانه‌های الکتروینکی و هوشمند و ضرورت تبادل اطلاعات در این حوزه پرداخت و از همه دستگاه های ذی‌نفع و ذی‌ربط تسریع در تبادل اطلاعات در این حوزه را درخواست نمود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 358
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران