پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353357 تاریخ : 1397/05/09-11:02:16
,6,
برای دو ماه تولید و یک سال خدمات، قطعه دپو کرده‎ایم

مدیرعامل بهمن‎موتور:

برای دو ماه تولید و یک سال خدمات، قطعه دپو کرده‎ایم

حمیدرضا داودزاده روز گذشته در نشستی مشترک با اصحاب رسانه، درباره انتقاداتی که درمورد طرح اخیر پیش‌فروش محصولات این شرکت مطرح شده بود، شفاف‌سازی کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، حمیدرضا داودزاده مدیرعامل شرکت بهمن‌موتور با اشاره به این‎که بار اول نیست که شرکت بهمن‌موتور اقدام به پیش‌فروش محصولات خود می‌کند، گفت: اولین فروش اینترنتی مزدا3، اسفندماه سال 96 برای تحویل اردیبهشت انجام شد اما با حاشیه‌های کنونی همراه نبود. فروش اینترنتی دوم اردیبهشت سال‌جاری برای تحویل تیرماه بود که آن هم با مشکلی مواجه نشد و این سومین فروش اینترنتی شرکت بود که برای تحویل خودرو در ماه آینده انجام شد.

به گفته وی، توقف مجدد ثبت‌سفارش با اعلام ممنوعیت واردات خودرو و تاخیر در تحویل خودروهای وارداتی، باعث ایجاد اختلاف قیمت کارخانه و بازار شده و تقاضای پیش‌خرید را افزایش داده و حق بهمن‌موتور این نیست که در صدر اخبار حتی‌ خبرگزاری‌های خارجی قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت بهمن‌موتور در حاشیه این نشست، در پاسخ به سوال اختصاصی «دنیای خودرو» در زمینه حجم دپوی قطعات موردنیاز تولید توسط شرکت بهمن‌موتور، گفت: درحال‎حاضر برای تولید خودرو تا مدت 2 ماه قطعات ذخیره شده است و به دلیل محدود بودن فضا و انبارها، امکان ذخیره‌سازی بیش‌از این وجود ندارد.

وی با اشاره به این‎که برای ارائه خدمات پس‌ازفروش نیز به اندازه کافی خرید و ذخیره‌سازی انجام شده است، افزود:به این منظور برای تمام محصولات بهمن‎موتور به مدت یک‌سال دپوی قطعات و لوازم‌یدکی انجام داده‎ایم.

شانس خرید هر متقاضی 0.12‌درصد بود

داودزاده با بیان این که با توجه به وضعیتی که برای تامین قطعات ایجاد شده است، تا زمانی که از قطعی بودن تولید مطمئن نباشیم پیش‌فروش نخواهیم داشت، اظهار کرد: در این دوره از دو روز قبل اعلام کردیم 270‌دستگاه خودرو برای فروش عرضه می‌شود. فروش اینترنتی از طریق سایت مگا انجام گرفت، یعنی شرکتی که تحت نظر ایدرو فعالیت می‌کند و سابقه طولانی در زمینه همکاری با سایر خودروسازان کشور را دارد.

وی با بیان این‎که در زمان مشخص‎شده 212هزار نفر متقاضی وارد سایت شدند، تاکید کرد: این حجم از تقاضا در حدی است که نه ما و نه حتی خود شرکت مزدا، آن را پیش‌بینی نمی‌کردیم. البته باید توجه داشت که همه این تعداد مصرف‌کننده نبوده‌اند، همان‎طور که تمام این متقاضیان نیز دلال نبوده‌اند.

مدیرعامل بهمن‎موتور با اشاره به این‎که شانس موفقیت در خرید برای این تعداد متقاضی 0.12‌درصد بوده است، تصریح کرد: از کل این تعداد، تنها 65هزار نفر اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته وی، اطلاعات و آماری نیز که در زمینه تعداد مراجعه در زمان‌های مختلف و روند پیشرفت کار وجود دارد، نشان می‌دهد همه کاری که در این زمینه باید انجام می‌شده، به طور موثر و شفاف انجام شده و در این مورد اشکال اصلی عرضه تعداد کمی خودرو در مقابل حجم قابل‌توجه تقاضا بوده است.

داودزاده با بیان این‎که درحال‎حاضر لینک معرفی فرایند فروش اینترنتی خودرو در سایت شرکت قابل‌رویت است، افزود: افرادی که بعد از باز شدن سایت وارد شده‌اند، 15دقیقه زمان برای ثبت‌نام داشته‌اند. حدود 4دقیقه از این زمان به فرایند ثبت‌نام اختصاص یافته و 10دقیقه نیز به‌منظور زمان پرداخت در نظر گرفته شد. این زمان 10 دقیقه‌ای هم توسط بانک برای کاربر در نظر گرفته شده است و ارتباطی به سیستم ثبت‌نام ندارد.

به گفته وی، حدود 200 تا 250نفر می‌توانند همزمان وارد درگاه پرداخت بانک شوند و بقیه رزرو می‌مانند. اگر کسی از این تعداد طی 10 دقیقه موفق به پرداخت شود، یک خودرو از مجموع کم می‌شود. اما در صورت ناموفق بودن پرداخت، شخص از سیستم خارج شده و یکی از افراد رزرو وارد درگاه پرداخت می‌شود.

نمی‌توانیم مشکل تقاضا را به‌تنهایی حل کنیم
مدیرعامل بهمن‌موتور درمورد دلیل طولانی‌شدن زمان پیش‌فروش با تاکید بر این‎که 92درصد از فروش طی یک ربع اول اتفاق افتاد، گفت: درمورد سایر متقاضیان که موفق نشدند، سیستم وقتی را درنظر می‌گیرد تا ظرفیت تکمیل‎نشده نیز توسط متقاضیان خریداری شود.

وی با اشاره به این‎که پس‌از پایان فعالیت فرایند فروش، ناظران مختلفی از جمله سازمان بازرسی کل کشور، واحد نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر ارگان‌های نظارتی روند را بازرسی و کنترل می‌کنند، اظهار کرد: به این ترتیب در رابطه با فروش اینترنتی اخیر ما، گزارش کاملی ارائه شده که در آن مشخص است با توجه به پیش‌فرضی که در مورد وقوع اشکال در فرایند فروش شرکت وجود داشت، تمام ظرفیت سخت‌افزاری به کنترل فرایند فروش مزدا3 اختصاص داده شده بود.

به گفته داودزاده، چند روز قبل لیست تمام افرادی که موفق به ثبت‌نام شده‌اند، به همراه آی‌پی‌ها، شماره موبایل، زمان تراکنش، پرداخت و... در اختیار بخش‌های نظارتی قرار گرفت. وی ادامه داد: ما اقداماتی را که برای شفاف‌سازی ضروری بود انجام داده‌ایم و با اطمینان می‌گوییم هیچ‌یک از این آی‌پی‌ها از داخل شرکت نبوده و خریدی از داخل شرکت بهمن‌موتور و حتی گروه بهمن، انجام نشده است.

تولید 28هزار خودرو توسط بهمن‎موتور در سال 96

مدیرعامل بهمن‌موتور با بیان این‎که کل تولید سال گذشته بهمن‌موتور جمعا 28هزار دستگاه بوده است، تاکید کرد: ما قطعا نمی‌توانیم مشکل بالابودن تقاضای خودرو در کشور را با این تعداد تولید برطرف کنیم. اما این شانس را برای همه مردم به‌طور مساوی ایجاد کرده‌ایم که بتوانند خرید خود را انجام دهند.

لازم به ذکر است پس از اتمام طرح پیش‌فروش‌مزدا3 توسط بهمن‌موتور، چند روز قبل وزیر صنعت، معدن و تجارت در صفحه توییتر خود نوشت: نحوه پیش‌فروش مزدا3 به دلیل حاشیه سود و قطع و وصل مشکوک، بحث برانگیز شده است. مساله‌ای که شرکت بهمن‌موتور با تلاش برای شفاف‌سازی در این زمینه، اقدام به رفع حواشی و ابهامات آن کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 405
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران