پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 212426 تاریخ : 1395/05/02-10:18:13
,1,4,
بانک های ایران برای ارتباط های بین المللی آماده شوند

بانک های ایران برای ارتباط های بین المللی آماده شوند

بانک های سوییسی بویژه بانک های ایالتی این کشور رغبت زیادی به همکاری با ایران دارند. چون فعالیت آنها با دلار کمتر است و زیرپوشش دولت نیستند، راحت تر می توانند با ایران ارتباط برقرار کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین در یک سال گذشته پس از برجام، هیات های مختلفی به ایران آمدند و هیات های مختلفی نیز از ایران رهسپار کشورهای خارجی شدند اما هیات ها بیشتر حالت نمادین دارند و شرکت های زیرمجموعه دولت بیشتر از این فرصت ها استفاده می کنند. البته قراردادهای بخش خصوصی که ستون اقتصادی کشورها به حساب می آید، پشت درهای بسته نهایی می شود.

البته ناگفته نماند برای آغاز برگشت ایران به ارتباط های بین المللی، رفت و آمد هیات ها خوب بوده است اما به عواملی مانند به روز شدن اقتصاد و دیپلماسی اقتصادی نیاز بیشتری دارد.

در چند وقت گذشته، سوییس چهار هیات در قالب های متفاوت و مهم به ایران فرستاده است، ما نیز در این فکریم که از اتاق ایران هیاتی به این کشور بفرستیم. این هیات در زوریخ و ژنو در جلسات B2B (نشست بین بخش های خصوصی) با همتایان خود دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

این هیات ایرانی، آخرین هیات خواهد بود که در این قالب به کشوری می رود. از این به پس هیات ها تخصصی تر می شوند و شرکت های شریک تجاری خود را پیدا کنند.

پیش بینی می کنیم که این هیات ها برای باز شدن راه قراردادها و آشنا شدن شرکت ها با یکدیگر مفید خواهند بود.

بانک های سوییسی بویژه بانک های ایالتی این کشور رغبت زیادی به همکاری با ایران دارند. چون فعالیت آنها با دلار کمتر است و زیرپوشش دولت نیستند، راحت تر می توانند با ایران ارتباط برقرار کنند.

البته ایران در زمینه سیاسی آمادگی برداشتن تحریم ها را داشت و افراد خبره در وزارت خارجه در این زمینه خوب عمل کردند اما از لحاظ اقتصادی کشور آماده برجام نبود بویژه بانک ها آمادگی ارتباط بین المللی را نداشتند.

بیشتر بانک های ایران بازل2 را پیاده نکرده اند در حالی که حداقل ارتباط بانکی بین المللی بازل3 است و اکنون در جهان از بازل 4 صحبت می شود.

همچنین برخی شرکت های ما عادت کرده اند با کشورهایی مانند چین و هند کار کنند و اصول مراودات با کشورهای اروپایی یادشان رفته است. تاخیر در اجرای بعضی قراردادها نیز به دلیل همین نداشتن آمادگی در بخش های مختلف اقتصاد کشور است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 356
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران