پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 375964 تاریخ : 1397/06/15-10:20:45
,5,22,
بازدید وزیر نیرو از طرح‌های آب و خاک کردستان

با حضور مشاور رئیس‌جمهوری انجام شد؛

بازدید وزیر نیرو از طرح‌های آب و خاک کردستان

وزیر نیرو در ادامه سفر به استان کردستان، از طرح‌های آب و خاک در شرق این استان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، در این بازدید که با حضور حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری انجام شد، رضا اردکانیان از طرح سد و سامانه انتقال آب ژاوه، سد آزاد و سامانه انتقال سد شهید کاظمی و سد چراغ ویس که به منظور تامین حقابه‌های شرب، صنعت و کشاورزی این استان تکمیل شده و یا در دست اجراست، بازدید کرد.

طرح سد و سامانه انتقال آب ژاوه که در 20 کیلومتری شهر سنندج واقع شده است، بهمن‌ماه سال جاری آبگیری خواهد شد. این سد برای تامین بخشی از آب موردنیاز نواحی اطراف دریاچه سد و پایین‌دست آن و همچنین دشت قروه‌دهگلان از طریق سامانه انتقال آب در دست اجرا است.
همچنین وزیر نیرو، از طرح ارتقای کمی و کیفی تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج که توسط مجری طرح سد ژاوه در دست اجراست، بازدید کرد.
سد آزاد و سامانه انتقال آب آن نیز برای تامین کمبود آب شرب شهرسنندج در افق درازمدت و تامین آب شرب روستایی و آبیاری بخشی از اراضی واقع در مسیر سامانه انتقال این اجرا شده است.
سد چراغ‌ویس نیز با 87 میلیون مترمکعب گنجایش، برای تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت در 40 کیلومتری شهر سقز در استان کردستان احداث شده است.
این سد قرار است 30 میلیون مترمکعب آب برای شرب شهر سقز و 10 میلیون مترمکعب آب برای بخش نعت فراهم کرده و آب مورد نیاز 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی را تامین کند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 262
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران