پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 309790 تاریخ : 1396/09/07-16:03:25
,8,
با حفظ شرایط فعلی رشد شاخص مستمر و پایدار است

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان:

با حفظ شرایط فعلی رشد شاخص مستمر و پایدار است

رشد شاخص تا پایان سال همچنان مثبت ارزیابی می شود البته شاهد نوسانات دوره ای، اصلاح و استراحت خواهیم بود که در پی آن آهنگ رشد مجدد آغاز می شود، البته این پیش بینی مشروط به حفظ شرایط فعلی است و چنانچه تغییری در جهت مثبت یا منفی در سطح بین المللی رخ دهد بازار سرمایه به سرعت در هر دو جهت به آن واکنش نشان خواهد داد. به خصوص در شرایط منفی چون بازار سرمایه یکی از حساس ترین بازارها نسبت به بازارهای رقیب در جهان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ درپی منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های داخلی و همچنین با در نظر گرفتن سلسله موفقیت هایی که بعد از برجام حاصل شد زمینه های رشد و شکوفایی در شاخص های اقتصادی و همچنین بورس رقم خورد.

حمیدرضا مهرآور، مدیرعامل کارگزاری بانک سامان با بیان مطلب فوق درباره شرایط فعلی بازار سرمایه به اجرایی شدن فرمان مقام معظم رهبری و برجام اشاره کرد گفت: اتفاقات خوبی ناشی از اجرایی شدن برجام افتاد که نتیجه آن کاهش یافتن بخشی از مشکلاتی بود که صنعت بانکداری در داخل برای جابجایی منابع مالی با آن مواجه بود.

رئیس هیات مدیره کانون کارگزاران در ادامه افزود: پس از برجام، معاملات و ارتباطات بین المللی برای شرکت ها بهتر شده و صادرکنندگان امکان راحت تری برای صادرات پیدا کرده اند و نقل و انتقال پول مانند گذشته با مشکلات مواجه نیست.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه به افزایش قیمت کامودیتی ها در بازارهای بین المللی اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت برخی محصولات گروه کانی های فلزی، فلزات اساسی مانند روی و مس، معدنی ها و سنگ آهنی ها به افزایش فروش و سودآوری این دسته از شرکتها در داخل کشور کمک کرد.

مهرآور در ادامه به وضعیت شرکت های پالایشی و پتروشیمی اشاره کرد و گفت: نرخ دلار طی چند سال گذشته متناسب با نرخ تورم رشد نکرد همین امر این زمینه را ایجاد کرد که با رشد 15 -10 درصدی نرخ ارز طی چند ماه اخیر و عبور آن از 4 هزار تومان برای شرکت های صادارت محور مانند پترو پالایشی ها سودآوری بالا ایجاد شود.

وی تصریح کرد: شاید در صنعت خودرو این اتفاقات اثر مثبت قابل توجهی روی سودآوری این شرکت ها نگذاشته باشد اما افزایش تولید و فروش شرکت های خودروسازی به نسبت سالهای قبل بسیار قابل توجه و چشمگیر است.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان با بیان اینکه همه این اتفاقات در کنار قاطعیت بانک مرکزی در کاهش نرخ بهره بانکی می تواند برای بازار سرمایه نتیجه بخش باشد و انتظار رشد پایدار و مستمر بازار را به اذهان متبادر کند، خاطر نشان کرد: از آنجایی که عوامل مثبت نامبرده منهای نرخ ارز، قرار نیست لغو شود پس همچنان انتظار می رود شرایط رو به بهبود باشد و دلیلی بر ایجاد خدشه و خلل در نظم فعلی وجود ندارد.

مهرآور پیش بینی کرد: رشد شاخص تا پایان سال همچنان مثبت باشد، البته شاهد نوسانات دوره ای، اصلاح و استراحت خواهیم بود که در پی آن آهنگ رشد مجدد آغاز می شود. البته این پیش بینی مشروط به حفظ شرایط فعلی است و چنانچه تغییری در جهت مثبت یا منفی در سطح بین المللی رخ دهد بازار سرمایه به سرعت در هر دو جهت به آن واکنش نشان خواهد داد. به خصوص در شرایط منفی چون بازار سرمایه یکی از حساس ترین بازارها نسبت به بازارهای رقیب در جهان است.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: سهامداران خرد اگر دانش لازم در خصوص بازار سرمایه را ندارند بهتر است با مشورت کارشناسان، واحدهای صندوق های سرمایه گذاری مشترک را خریداری کنند که مدیران آن افراد خبره و با تجربه در بازار سرمایه و شرایط پیرامونی بازار هستند.

 رییس هیات مدیره کانون کارگزاران در پایان تصریح کرد: چنانچه سهامداران از دانش کافی برخوردار هستند و می توانند بطور مستقل خرید و فروش هایشان را مدیریت کنند پرتفوی متنوعی را برای پوشش ریسک های سیستماتیک تشکیل دهند. همچنین حتماً اخبار را مد نظر داشته باشند و از همه مهمتر اینکه کوتاه مدت خرید نکنند و مقداری افق دید سرمایه گذاری خود را بلند مدت تر کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 380
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران