پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280689 تاریخ : 1396/03/29-16:14:38
,17,
ایران و اگزیم بانک کره جنوبی برای جذب هشت میلیارد یورو فاینانس توافق کردند

ایران و اگزیم بانک کره جنوبی برای جذب هشت میلیارد یورو فاینانس توافق کردند

وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران و رییس اگزیم بانک کره جنوبی بر متن موافقتنامه اختصاص خط اعتباری هشت میلیارد یوروریی توافق کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شادا، علی طیب نیا که برای شرکت در دومین اجلاس بانک زیرساخت آسیا به کره جنوبی سفر کرده است، با رییس اگزیم بانک کره جنوبی دیدار کرد.

محور دیدار طیب نیا مذاکره در زمینه تامین مالی طرح های عمرانی و زیربنایی در بخش های انرژی، پتروشیمی، نفت و بهداشت بود.
در این دیدار که نمایندگان و مسئولان سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک های فنی ایران، بانک مرکزی و مدیران نظام بانکی کشورمان و اداره های اگزیم بانک کره جنوبی حضور داشتند، درباره متن موافقتنامه خط اعتباری هشت میلیارد یورویی که از یک سال پیش برای نهایی کردن متن موافقتنامه آن مذاکرات اولیه انجام شده بود، توافق شد.
در این دیدار طرف کره ای برای تامین مالی طرح های عمرانی و زیربنایی در بخش های انرژی، پتروشیمی، نفت، بهداشت با ابراز علاقه کرد و معرفی طرح های مرتبط و فراهم سازی زمینه فعالیت شرکت های کره ای در ایران را خواستار شد.
وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار تحولات و فرصت های اقتصادی ایران را تشریح کرد و گفت: ظرفیت های بالقوه همکاری باعث شد کشورهای زیادی علاقه خود را برای همکاری های اقتصادی و مالی و اجرای طرح های تولیدی در ایران اعلام کنند.
طیب نیا افزود: پیگیری و جدیت طرف کره ای می تواند زمینه ساز عملیاتی شدن موافقتنامه های امضا شده میان 2 کشور شود.

پس از اجرای توافق هسته ای موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و ششم دی ماه 1394 صورت گرفت، کمیته راهبری تامین مالی خارجی با عضویت بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد تا نسبت به تسریع و تسهیل در برقراری خطوط اعتباری و استفاده از تسهیلات مالی خارجی اقدام کند.
کره جنوبی یکی از کشورهای هدف این کمیته در جذب خطوط اعتباری و تسهیلات مالی خارجی به شمار می رود. 
بر اساس رایزنی های اولیه، قرار است «اگزیم بانک» کره‌جنوبی هشت میلیارد یورو و «کا-شور» کره‌جنوبی پنج میلیارد یورو فاینانس به طرح های ایران اختصاص دهند.
مبادلات مالی و تجاری ایران و کره جنوبی از شهریورماه پارسال و با سفر رئیس جمهوری پیشین این کشور به تهران وارد مرحله تازه ای شد و 2کشور توافق کردند مبادلات تجاری خود را با ارز یورو تسویه کنند.
در جریان رایزنی های هیات کره ای در تهران که پس از برجام انجام شد، کره جنوبی از آمادگی بانک های این کشور برای اختصاص خطوط اعتباری و فاینانس برای طرح های ایرانی خبر داد که اکنون مذاکرات اولیه برای نهایی شدن آن در دست انجام است.
بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا یک موسسه مالی بین‌المللی است که به پیشنهاد چین تاسیس شد و ایران نیز یکی از سهامداران آن است.
هدف اصلی از تاسیس این بانک، ارائه تسهیلات مالی برای کشورهای منطقه جاده ابریشم و تقویت زیرساخت های توسعه در قاره کهن است؛ ایران به طور رسمی از آذرماه 1395 به عضویت این بانک درآمد و اکنون با برخورداری از 1.61 درصد سهام آن، در رتبه یازدهم قرار دارد.
در این نشست بانک سرمایه گذاری زیربنایی آسیا، با درخواست عضویت آرژانتین، جمهوری ماداگاسکار و پادشاهی تونگا موافقت شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 432
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران