پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 177523 تاریخ : 1394/11/14-10:26:27
,14,17,10025,
آژنس‌های مسافرتی باید سقف بیمه مسافران را اعلام کنند

نشست بررسی مسائل حقوقی در صنعت گردشگری

آژنس‌های مسافرتی باید سقف بیمه مسافران را اعلام کنند

یک بازرس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی گفت: وظیفه آژانس‌های مسافرتی است که سقف بیمه مسافران را اعلام کنند و متاسفانه خیلی از آژانس‌ها این کار را نمی‌کنند و به همین دلیل مسافران به اشتباه تصور می‌کنند که از همه نظر بیمه شدند.

 به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت,امیر امین‌الشریعه نجفی در نشست بررسی مسائل حقوقی و جزائی در صنعت گردشگری، اظهار کرد: قانون راهنمایان تور گردشگری به سال 54 مربوط می‌شد، آئین‌نامه جدید در تاریخ 2 دی‌ماه سال جاری تدوین شد. اگر چه آئین‌نامه جدید دارای نقص است، اما از این نظر که قبلا چنین قانونی نبود می‌تواند مفید واقع شود.

وی با اشاره به جایگاه راهنمایان تور در آژانس‌های مسافرتی خاطرنشان کرد: خیلی از شکایات به آژانس‌های مسافرتی به راهنمایان تور برمی‌گردد، راهنمایان نوک پیکان تورهای گردشگری هستند.

امین‌الشریعه نجفی به شرایطی که راهنمایان تور باید در آئین‌نامه جدید دارا باشند اشاره و عنوان کرد: تابعیت جمهوری اسلامی ایران، تدین به دین اسلام یا اقلیت‌های دینی شناخته شده، حداقل سن 22سال، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، عدم اعتیاد به مواد مخدر، حداقل مدرک لیسانس، موفقیت در مصاحبه عمومی و تخصصی، گذراندن دوره تخصصی راهنمایان و اخذ آزمون از جمله ویژگی‌های راهنمایان ذکر شده است.

وی ادامه داد: داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه برای آقایان، سلامت جسمانی متناسب با موضوع فعالیت و سلامت روانی و تسلط به یکی از زبان‌های خارجی بخشی دیگر از این شرایط است، همچنین در تبصره‌های این بند از شرایط راهنمایان تور گردشگری آمده است، کسانی که مدرک تحصیلی‌‍شان مرتبط با رشته گردشگری است لازم به دریافت گذراندن دوره‌ها نیستند و کسانی که در مقطع کارشناسی به بالا مشغول تحصیلند می‌توانند درخواست صدور کارت کنند.

بازرس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی یادآور شد: خیلی از آژانس‌های مسافرتی از راهنمایانی استفاده می‌کنند که مجوز مربوطه را اخذ نکردند؛ در آئین‌نامه تاکید شده است که استفاده از این راهنمایان تخلف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه آژانس موظف است تور گردشگری را بیمه کند افزود: اگر آژانس افراد تور را بیمه نکند یک نوع تخلف به شمار می‌رود مگر اینکه خود شخص بخواهد بیمه نشود در این صورت آژانس تعهدی نخواهد داشت.

امین الشریعه نجفی با اشاره به اینکه قانون مسئولیت‌های مدنی یکی از مهمترین قوانین در زمینه گردشگری است، گفت: درباره این موضوع در آئین‌نامه ذکر شده است که "هر کس بدون مجوز قانونی عملا یا در نتیجه بی‌احتیاطی به جان، سلامتی، مال، آزادی، حیثیت، شهرت تجاری یا به هر حق دیگری که به موجب قانون برای افراد ایجاد شده است لطمه وارد کند، که موجب ضرر مادی و معنوی شود، مسئول جبران خسارت ناشی از عمل خود است".

 

 منبع:ایسنا



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 299
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران