پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 328000 تاریخ : 1397/01/28-15:10:28
,15,
اپلیکیشن‌های اندرویدی؛ جاسوس کودکان

طی تحقیقات جدید مشخص شد

اپلیکیشن‌های اندرویدی؛ جاسوس کودکان

بر اساس نتایج تحقیقات، بالغ بر 3000 اپلیکیشن اندرویدی که در فروشگاه اینترنتی گوگل پلی‌استور هم وجود دارند، از کودکان و فعالیت‌هایشان جاسوسی می‌کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ پژوهشگران فعال در زمینه امنیت سایبری در یک موسسه تحقیقاتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که 3300 برنامه و اپلیکیشن اندرویدی موجود در فروشگاه اینترنتی گوگل پلی استور از فعالیت‌های کودکان در فضای مجازی اعم از مکان جغرافیایی، تصاویر و محتوای ذخیره شده آن‌ها در دستگاه الکترونیکی مورد استفاده‌شان جاسوسی می‌کنند.


از این تحقیق که بر اساس 5855 برنامه اندرویدی صورت گرفته است، 281 اپلیکیشن برخی از قوانین حفاظت از حریم شخصی کودکان موسوم به COPPA را نقض می‌کند و باید مراجع قضایی و قانونی مربوطه با آن برخوردهای لازم را انجام دهند.

همچنین این برنامه‌های ناقض حریم شخصی کاربران، اطلاعات خصوصی کودکان را بدون اجازه والدین‌شان به دست می‌آورند. بیش از 40 درصد این اپلیکیشن‌ها از امنیت سایبری کافی برخوردار نیستند و یا دارای حداقل سن برای دسترسی و استفاده از آن نبوده‌اند.

در این تحقیق، تنها اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های اندرویدی مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته‌اند و شامل اپلیکیشن‌های iOS محصولات اپل نمی‌شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 304
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران