پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376859 تاریخ : 1397/06/26-14:24:51
,8,
اوراق خزانه اسلامی در 12 مرحله منتشر خواهد شد

معاون توسعه بازار فرابورس؛

اوراق خزانه اسلامی در 12 مرحله منتشر خواهد شد

معاون توسعه بازار فرابورس گفت: اوراق خزانه اسلامی که برای تسویه حساب دولت به پیمانکاران منتشر می شود تا به حال در پنج مرحله منتشر شده و در هفت مرحله دیگر نیز به زودی و با اجازه دولت منتشر خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا غلامعلی پور در جمع خبرنگاران افزود: دولت همیشه در سررسید این اوراق خوش قول بوده و همین امر رتبه اعتباری ما را بهبود بخشیده است.

وی با اشاره به ورود دولت به انتشار اوراق از جمله اوراق اسناد خزانه اسلامی ادامه داد: معرفی ابزارهای نوین در حوزه ابزارهای مالی یکی از دستاوردهای سال های گذشته است که منجر به شکل گیری پتانسیل خوبی در تامین مالی شده است.
وی افزود: دولت در سال گذشته از ابزارهایی چون اوراق مشارکت، اوراق اجاره، مرابحه، اسناد خزانه اسلامی و اوراق منفعت در بازار بدهی استفاده کرده است.
غلامعلی پور گفت: منشا انتشار اوراق بودجه است و مشخص است که دولت در هر مقطع چه اوراقی را منتشر می کند، البته خزانه داری رکن پرداخت است و سازمان برنامه و بودجه نیز ورود کرده است.
معاون فرابورس افزود: سال قبل دولت 39هزار و 500میلیارد تومان اوراق منتشر کرد که هیچ اوراقی خارج از بازار سرمایه معامله نمی شود و واسطه ها حذف شده اند؛ این اقدام مهمی برای جلوگیری از معامله با نرخ های غیرمنطقی بوده است.
وی با بیان اینکه امسال دولت اجازه دارد معادل پارسال اوراق منتشر کند گفت: در کنار آن، اوراق خزانه، مشارکت، مرابحه و منفعت منتشر می شود و اسناد خزانه با سررسید حداکثر سه سال، نه هزار میلیارد تومان است.
غلامعلی پور افزود: کمیته ای هم در نظر گرفته می شود که نوع اوراق منتشره را تعیین کرده و سررسید را اعلام می کند؛ این در حالی است که رئیس­ سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی عضو این کمیته هستند؛ تا این لحظه فقط اسناد خزانه از سوی دولت منتشر شده است.
وی ادامه داد: سقف امسال اوراق خزانه کوتاه مدت ده هزار میلیارد تومان است که امسال هم منتشر و هم سررسید می شود. از سوی دیگر، در مجموع از ظرفیت قانون بودجه سال 97 معادل دوازده مرحله اسناد خزانه منتشر شده است و مابقی نیز به تدریج در هفته های آینده منتشر می شود.
معاون توسعه بازار فرابورس افزود: روند انتشار اوراق بدهی پذیرش شده در پایان سال 93 معادل 4 هزار و 900 میلیارد تومان در پایان سال 94 معادل 9 هزار و 600 میلیارد تومان، سال 95 معادل 17 هزار و 900 میلیارد تومان، سال 96معادل 59 هزار و 300 میلیارد تومان و تا پایان شهریور 86 هزار میلیارد تومان بوده است که روتدی رو به رشد است.
معاون فرابورس ادامه داد: در گذشته دارایی به مجموعه واسط منتقل می شد، اما اکنون از انتهای سال قبل انتشار اوراق سهام اجاره در دستور کار قرار گرفت که به پشتوانه این سهام، اوراق منتشر می شود و کار اکنون ساده شده است و عملیات انتقال در بازار سرمایه صورت می گیرد؛ اکنون مشکل ضمانت نامه نیز در حال حل شدن است و بر اساس دستورالعمل اصلاحی، به جای ضمانت بانکی، سهام پذیرش شده ضامن شود.
وی اظهار داشت: اکنون در اوراقی که جدید منتشر می شود سهام قابل ارایه به جای ضمانت نامه قرار می گیرد و سهام ضمانت و پشتوانه اوراق می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 353
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران