پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 253544 تاریخ : 1395/10/13-22:34:13
,2,13,
امیدواریم علاوه بر تامین امنیت غذایی کشور، بتوانیم در تامین امنیت غذایی جهان اسلام نیز سهیم باشیم

مدیرعامل بانک کشاورزی در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه:

امیدواریم علاوه بر تامین امنیت غذایی کشور، بتوانیم در تامین امنیت غذایی جهان اسلام نیز سهیم باشیم

دکترمرتضی شهیدزاده رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی، بعدازظهر دوشنبه 13 دی در آیین تجلیل از کشاورزان و تولیدکنندگان برتربخش کشاورزی که به میزبانی بانک کشاورزی برگزار شد اظهار امیدواری کرد علاوه بر تامین امنیت غذایی کشور، بتوانیم در تامین امنیت غذایی جهان اسلام نیز سهیم باشیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، دکتر شهیدزاده در این مراسم که با حضور مهندس عباس کشاورز معاون وزیر جهادکشاورزی در امور تولیدات زراعی، فعالان برگزیده و برتر بخش کشاورزی و مدیران و کارشناسان این بخش در ساختمان مرکزی بانک کشاورزی برگزار شد، خطاب به کشاورزان نمونه کشور گفت: قدردان شما هستیم که با برنامه ریزی ، آینده نگری و تلاش شما، زندگی مردم تضمین می شود.

وی در ادامه با بیان این که بانک کشاورزی، مجری سیاست های اقتصادمقاومتی است که توسط مقام معظم رهبری تدوین شده، توسط دولت تبیین و توسط وزارت جهادکشاورزی ابلاغ شده است، مهم ترین راهبردهای اقتصاد مقاومتی را حمایت از تولید ملی، تکیه بر مردم و مقاوم بودن اقتصاد برشمرد که به دست کشاورزان تحقق یافته است.

دکتر شهیدزاده استفاده از منابع بازار سرمایه برای رونق بخش کشاورزی را یکی از وظایف و برنامه های عمده بانک کشاورزی دانست و افزود: برای حمایت از دولت در پرداخت طلب گندمکاران، موفق شدیم با فروش اوراق مرابحه گندم در بورس کالا4000 میلیارد تومان از منابع بازار سرمایه را جمع اوری کنیم و دراختیار دولت قرار دهیم.

وی با تاکید بر اهمیت دراختیار گرفتن بازار توسط تولید کننده  تصریح کرد: ورود کارگزاری بانک کشاورزی به بازار کشاورزی برای استفاده از منابع بخش خصوصی با هدف حمایت از کشاورزان و به نفع بازاریابی بخش کشاورزی از جمله ابداعات و اقدامات ارزنده بانک کشاورزی در دولت تدبیروامید بوده است.

دکتر شهیدزاده با اشاره به دو دوره خودکفایی گندم در دوران وزارت مهندس حجتی، افزایش چشمگیر میزان خرید تضمینی گندم را نتیجه تولید بیشتر، قیمت گذاری و جهت گیری مناسب وزارت جهادکشاورزی و توجه به زحمات جهادی گندمکاران دانست و افزود: با شروع دولت تدبیر و امید و سیاست گذاری ستاد هدایت گندم به ریاست مهندس حجتی، به تدریج بین قیمت تمام شده گندم و قیمت خرید تضمینی آن فاصله ایجاد شد تا درآمد گندمکاران افزایش یابد و این اتفاق مهم کم و بیش در مورد سایر محصولات کشاورزی نیز رخ داده است.

وی با تاکید بر این مهم که تا تفکر صنعتی در کشاورزی نهادینه نشود شاهد رشد پایدار دراین بخش نخواهیم بود و باید همه فعالان بخش خواهان اخرین فناوری روز برای تولیدات خود باشند گفت: در این راه تا رسیدن به هدف درکنار شما خواهیم بود.

دکتر شهیدزاده در ادامه سخنان خود برخی اقدامات بانک کشاورزی در راستای تحقق پروژه های اقتصاد مقاومتی را بیان کرد که از آن جمله می توان به توسعه کشت گلخانه ای با هدف کمی احداث 1800هکتار گلخانه ، افزایش ظرفیت تولید آبزیان پرورشی به روش پرورش ماهی در قفس با هدف رسیدن به تولید 20 هزار تن در سال، افزایش ضریب مکانیزاسیون از طریق پرداخت 7500 میلیارد ریال تسهیلات در سال 1394 و 2200 میلیارد ریال در 5 ماهه سال جاری و برنامه ریزی برای پرداخت نامحدود تسهیلات در این بخش و تعیین نرخ کارمزد تسهیلات سرمایه گذاری بخش کشاورزی معادل 15 درصد اشاره کرد.

وی همچنین اعلام کرد برنامه ریزی برای پرداخت 355 هزار میلیارد ریال تسهیلات به منظور حفظ اشتغال موجود و ایجاد ظرفیت های جدید در دستور کار بانک کشاورزی قرار دارد.

دکتر شهیدزاده گفت: ما معتقدیم تولیدکنندگان بخش کشاورزی مبلغ بانک کشاورزی هستند و تداوم اعتماد مردم را مدیون شما هستیم  ؛ ما ایمان داریم بانک کشاورزی بانک همه مردم ایران است  زیرا تولیدات شما کشاورزان را تا سر سفره مردم پشتیبانی می کند.

وی در ادامه امتیازات ویژه بانک کشاورزی برای کشاورزان نمونه را برشمرد که افزایش سقف تسهیلات ضمانتی تا1800 میلیون ریال برای نمونه های کشوری و 1200 میلیون ریال برای نمونه های استانی، کاهش سهم سرمایه گذاری متقاضی تا 10 درصد( به جای 20الی25درصد) ، تعیین کشاورزان نمونه به عنوان ناظران ویژه بانک و امتیازاتی در زمینه وصول اقساطی حق بیمه ، تخفیف در سهم حق بیمه و بخشودگی برخی کارمزد های خدمات بانکی از جمله این امتیازات بود.

دکتر شهیدزاده همچنین به کشاورزان بدهکار قول داد در صورت تسویه کامل بدهی خود تا پایان سال جاری تمام جرایم مورد بخشودگی قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش در این مراسم مهندس عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات زراعی طی سخنانی گفت: همزمان با شروع دولت تدبیر و امید، بانک کشاورزی باوجود تنگناهای مالی بیش از 4000 میلیارد تومان تسهیلات برای رونق مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت کرده است به طوری که به عنوان مثال درصد مکانیزاسیون در برداشت برنج از 30 به 80 رسیده است.

وی افزود: با حمایت مالی بانک کشاورزی، وضعیت امنیت غذایی در کشور از 55درصد در سال 92به 79درصد در سال جاری رسیده است و امروز 80 درصد انرژی مردم از تولیدات داخلی تامین می شود که این امر طی 30سال گذشته کم سابقه بوده است.

کشاورز تصریح کرد: با حمایت مالی بانک کشاورزی،برنامه ریزی دولت و وزارت جهادکشاورزی و تلاش کشاورزان، علاوه بر خودکفایی و تولید بی سابقه محصول گندم در شرایط کاهش سطح کشت، شاهد افزایش تولید شکر با توجه به ثابت بودن سطح زیر کشت  تا رقم 1600 هزارتن بودیم که طی 90 سال گذشته بی سابقه بوده است و تولیدبرنج نیز با وجود کاهش سطح زیرکشت به میزان بی سابقه 2200 هزارتن رسیده است.

وی در ادامه از کشاورزان برای رشد مستمر و فزاینده طی سه سال اخیر قدردانی کرد و با اشاره به توفیق به دست امده در کاهش 5 میلیارد دلاری واردات طی دو سال اخیر، چالش های جدی موجود در بخش کشاورزی از جمله بحران آب،آب

،، لزوم تغییر در الگوی کشت و روان سازی روند انتقال تکنولوژی به کشاورزان توسط دولت را برشمرد و خواستار حمایت، هم افزایی و تعامل دولت، بانک کشاورزی و فعالان بخش کشاورزی شد.

 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 276
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران