پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265314 تاریخ : 1395/11/05-11:35:21
,10028,10030,
امنیت در سازمان تامین اجتماعی ایجاد پایداری در ارائه خدمت است

امنیت در سازمان تامین اجتماعی ایجاد پایداری در ارائه خدمت است

دبیر شورایعالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور اظهار داشت: امنیت در تامین اجتماعی ایجاد پایداری در ارایه خدمت است و این مهمترین موضوع است، البته انواع تهدیدات می تواند در این سازمان وجود داشته باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکترسیدابوالحسن فیروز آبادی در همایش چالش ها و  راهکارهای امنیت فضای تبادل اطلاعات در حوزه تامین اجتماعی در محل مرکز تحقیقات مخابرات ایران افزود: تامین اجتماعی از حوزه های زیرساختی اجتماعی و اقتصادی کشور است و اگر اختلال در آن ایجاد شود بر کل جامعه تاثیر می گذارد.

وی اضافه کرد: فلسفه وجودی تامین اجتماعی ایجاد امنیت ذهنی برای شهروندان است و از طرف دیگر حوزه تامین اجتماعی بسیار بزرگ در کشور است به همین منظور به حوزه امنیت باید بیشتر توجه کنند.
دکترفیروزآبادی ادامه داد: در فضای مجازی و امنیت تهدیدهایی مطرح است، با توسعه این فضا دارایی های بسیار بزرگی شکل می گیرد.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور اضافه کرد: ما 10 سال پیش دارایی های کمتری داشتیم و در سال های آینده نیز تهدیدها در این فضا هم بزرگ است در این فضا نه تنها دارایی مالی بلکه دارایی های معنوی یعنی آی تی نیز مورد تعرض قرار می گیرد.
وی گفت: تهدیدات در این فضا می تواند سازماندهی شده باشد و در سطح جهان باشد. یعنی تهدید مشخص نیست از کجا می آید.
دکتر فیروزآبادی اضافه کرد: از جمله تهدیداتی که وجود دارد این است که ممکن است مورد هدف جنگی قرار گیرد و به عنوان یک سکوی جنگی در حوزه تامین اجتماعی از آن استفاده کنند.
وی افزود: نوع تهدیدات بسیار متنوع است از جمله باجه افزاری و تخریب اطلاعات، انواع مختلف کلاهبرداری ، حملات از کار انداختن و جلوگیری از خدمات رسانی در فضای مجازی وجوددارد.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم حوزه امنیتی را طبقه بندی کنیم باید به نظام اعتماد و حفظ حریم خصوصی و تصدیق و احراز هویت توجه کنیم.
دکتر فیروزآبادی ادامه داد: در کشور نظام تصدیق هویت جامعی نداریم به دنبال طراحی آن هستیم البته اکنون نظامی که داریم جزیره ای است .
وی افزود: ما فاقد نظام جامع تصدیق و احراز هویت هستیم و زمانی بدون دغدغه به توسعه فضای مجازی می رسیم که نظام اعتمادسازی را پیاده کنیم.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت: با پیشرفت تکنولوژی در دو دهه گذشته متوجه شده اند باید در طراحی سازمان ها، معماری آی سی تی مداخله داشته باشد و معماری متناسب با آی سی تی باشد.
وی ادامه داد: البته در دهه های اخیر کشورهای توسعه یافته به این نتیجه رسیده اند که امنیت هم در این موضوع بسیارتاثیرگذار است.
وی اضافه کرد: برآوردهای سازمان بین المللی این است که در سال 2021 خسارت حمله سایبری در دنیا 6 هزار میلیارد دلار باشد و باید تامین اجتماعی آماده این حملات و خسارات باشد.
وی اظهار داشت: هر سازمانی باید حافظ دارایی، اموال و اطلاعات خودش باشد و باید به فکر دارایی هایتان باشید، می بایست پنج درصد بودجه آی سی تی در حوزه امنیت سازماندهی شود.
دکترفیروزآبادی برخی از راه حل ها برای حفظ امنیت در سازمان ها را افزایش امنیت آی تی در سازمان، بالا بردن سرعت پاسخگویی، به روز شدن فناوری اطلاعات، اختصاص بودجه بین چهار تا پنج درصد به حوزه آی سی تی، ایجاد نظام احراز هویت و افزایش سواد دیجیتالی در حوزه امنیت دیجیتالی در سازمان ها عنوان کرد.
گفتنی است، همایش چالش ها و راهکارهای امنیت فضای تبادل اطلاعات در حوزه تامین اجتماعی در محل مرکز تحقیقات مخابرات ایران با حضور جمعی از کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات سازمان تامین اجتماعی با همکاری حراست و موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی برگزار شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 318
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران