پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 306887 تاریخ : 1396/07/28-19:19:35
,17,
امضای تفاهم نامه همکاری شرکت راه‌آهن و سازمان هواشناسی

امضای تفاهم نامه همکاری شرکت راه‌آهن و سازمان هواشناسی

تفاهمنامه همکاری شرکت راه‌آهن و سازمان هواشناسی کشور به منظور هم‌افزایی و بهره‌برداری بهینه از خدمات هواشناسی در صنعت حمل و نقل ریلی امضا شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، افزایش رضایت‌مندی کاربران و ضریب ایمنی حمل و نقل ریلی، پیشگیری و کاهش سوانح و حوادث در ابعاد محیطی و انسانی با پیش‌بینی شرایط جوی و مدیریت ریسک، بهره‌گیری از داده‌های اقلیمی در برنامه‌ریزی و توسعه حمل و نقل ریلی، گسترش شبکه و برنامه‌ریزی مبتنی بر اصول علمی در شهرسازی ریل‌ پایه و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های دو طرف از اهداف این تفاهمنامه است.

انتخاب بهینه مسیرهای ریلی با تکیه بر داده‌های هواشناسی و اقلیمی، همکاری در ایجاد، توسعه و نگهداشت شبکه ایستگاه‌های هواشناسی ریلی، استفاده از داده‌ دوره‌های بلندمدت هواشناسی برای طراحی و بهره‌برداری ساختمان‌ها، خطوط، تاسیسات، سازه‌ها و آلات ریلی، استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و سایر داده‌های هواشناسی در مطالعات محیطی مسیرهای ریلی جهت افزایش ایمنی و کاهش سوانح از زمینه های همکاری شرکت راه آهن و سازمان هواشناسی کشور است.
استفاده از زیرساخت‌های مخابراتی و بستر فیبر نوری شرکت جهت انتقال داده‌های هواشناسی، طراحی و ایجاد سامانه‌های " هواشناسی ریلی" ، دریافت و اطلاع‌رسانی برخط اطلاعیه و اخطاریه‌های سازمان، ارائه اطلاعات هواشناسی مورد نیاز مسافر در طول سفر و مبدا و مقصد از دیگر زمینه های همکاری در 
این تفاهمنامه است.
همچنین مطالعه و ایجاد و توسعه سامانه تولید و ارائه محصولات تخصصی هواشناسی ریلی به منظور برنامه‌ریزی و کاهش ریسک حمل و نقل ریلی مانند پیش‌بینی مقدار و شدت و مقدار بارش برف و باران در مجاورت خطوط راه آهن، پیش‌بینی گرما و سرمای شدید و تغییرات شدید دمایی، پیش‌بینی یخ زدگی ادوات (همچون سوزن، ترمز و ... )، پیش‌بینی بارش‌های شدید و سیلاب در مجاورت خطوط راه آهن، پیش‌بینی سرعت و جهت باد در مجاورت خطوط راه آهن، پیش بینی وقوع گردوخاک و حرکت ماسه روان به خصوص در مناطق ماسه‌گیر، تعیین میدان دید افقی برای لکوموتیوران، استفاده از داده‌ها و پیش‌بینی‌های هواشناسی به منظور مجهز کردن قطارها به سیستم‌های سردکننده/گرم‌کننده متناسب با شرایط اقلیمی ، بررسی و تکمیل مطالعات در حوزه‌های سیل‌خیز از دیگر زمینه های همکاری است.
این تفاهمنامه را معاونت فنی و زیربنایی به عنوان نماینده شرکت راه آهن و معاونت فنی و شبکه ایستگاه‌ها به عنوان نماینده سازمان هواشناسی کشور امضا کردند.

فراخوان جایزه تعالی حمل و نقل ریلی 
مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد راه آهن از فراخوان شرکت در چهارمین دوره جایزه تعالی حمل و نقل ریلی برای شرکت های باری، مسافری و پیمانکار خبر داد.
بنابر گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مجید احمدی زمانی گفت: چهارمین دوره جایزه تعالی حمل و نقل ریلی به منظور ارتقاء سطح مدیریتی ادارات کل مناطق و شرکت های همکار راه آهن جمهوری اسلامی ایران، استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت، افزایش بهره‌وری و گسترش مفاهیم تعالی سازمانی، مانند گذشته اجرا خواهد شد.
همه شرکت های مسافری ، باری و پیمانکار راه آهن می توانند در این رویداد شرکت کنند.
احمدی زمانی خاطرنشان کرد: پارسال مجموع شرکت کنندگان در دوره جایزه تعالی حمل و نقل ریلی 44 شرکت از ادارات کل مناطق راه آهن، شرکت های مسافری، راهبر، شرکت های حمل بار و شرکت های پیمانکاری فنی و مطالعاتی بود.
وی تصریح کرد: متقاضیان برای شرکت در این فراخوان و اطلاعات بیشتر به "راهنمای متقاضیان" و " نظامنامه اجرایی " در سایت دفتر مدیریت عملکرد (http://performance.rai.ir) مراجعه کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 390
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران