پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 315766 تاریخ : 1396/11/30-13:41:20
,17,25,
آمادگی فعالان معدنی برای پایان دادن به چالش هپکو

آمادگی فعالان معدنی برای پایان دادن به چالش هپکو

رئیس خانه معدن ایران گفت: فعالان معدنی آمادگی دارند­ در پایان دادن به چالش کنونی هپکو کمک کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدرضا بهرامن افزود: نگاه ما فعالان معدنی این نیست که سرمایه ای در یک نقطه متمرکز شده، بحث ما دارایی های هپکو، زمین و ماشین آلات آن نیست بلکه می خواهیم اقتصاد ملی از وجود هپکو سود ببرد.

وی­ گفت: متاسفانه با توقف فعالیت هپکو،?­ بسیاری از سازندگان ماشین آلات در استان مرکزی و حتی تهران با کمتر از ظرفیت واقعی فعالیت می کنند زیرا هپکو سفارش های عمده اش را به این سازندگان می داد و امروز از کسالت هپکو همه متضرر شده اند.

بهرامن با بیان اینکه باید با آسیب شناسی گذشته برای نجات هپکو تلاش کرد­ افزود: در این مورد­­مصرف کنندگان هپکو پیشنهادهایی را مطرح کردند و تلاش می کنند در مذاکره با مسئولان، هپکو را به چرخه تولید باز گردانند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در این مذاکرات هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم ادامه داد: هر چند بدنه هپکو به شدت به پیشنهاد فعالان معدنی رغبت نشان می دهد اما مسئولان خصوصی سازی که البته به شیوه های آنان در واگذاری های اصل چهل و چهاری ها منتقدیم، نظر شفاف و روشنی را ارائه نکردند.

رئیس خانه معدن ایران گفت: فعالان معدنی تلاش می کنند تا هپکو در همکاری با برندهای معتبر جهانی به جایگاه واقعی اش بازگردد البته دنبال این هستیم که تولید هپکو هم نیاز داخلی و هم نیاز خارجی را تامین کند اما چالش های حقوقی و مالی امروز برای تحقق این اهداف باید با همکاری مسئولان حل شود.

بهرامن با بیان اینکه در بحث واگذاری ها،­ نکته مهم اهلیت است نه­ فقط میزان سرمایه افزود: متاسفانه در هپکو شیوه واگذاری و شرایط پس از آن به شکل مطلوبی پیش نرفته است.

وی ادامه داد: منتظر مسئولان درباره احیای برند هپکو با همکاری مصرف کنندگان محصولات و فعالان معدنی و نحوه سیاست گذاری آنان برای استفاده از ظرفیت خریداران بدر کمک به هپکو هستیم.

بهرامن گفت:­ منتظریم تا ببینیم نظر مسئولان درباره احیای برند هپکو با همکاری مصرف کنندگان محصولات و فعالان معدنی چیست و­­با چه سیاستی از ظرفیت خریداران برای کمک به هپکو استفاده می شود.

رئیس خانه معدن ایران افزود: نگاهی که به ایجاد هپکو در سال 1354 انجامید با در نظر گرفتن استراتژی توسعه معادن و راه سازی، و برآوردن نیازهای بازار شکل گرفته بود. هپکو زمانی شکل گرفت که برندهای ماشین سازی مثل هیتاچی وجود نداشتند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی اما هپکو در چند مقطع دچار فراز و نشیب شد که در مواردی کمک جامعه معدنی یعنی مصرف کنندگان محصولات و خریداران از هپکو به کمک آمد؛?­از این حرکت هم فعالان معدنی منتفع شدند و هم هپکو.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 275
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران