پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279818 تاریخ : 1396/02/30-14:25:03
,10028,
افزایش سطح آگاهی مردم از راهکارهای قانونی سقط جنین درمانی

افزایش سطح آگاهی مردم از راهکارهای قانونی سقط جنین درمانی

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: مهمترین دلیل افزایش شمارمتقاضیان سقط جنین درمانی و به تبع آن افزایش مجوزهای صادر شده افزایش سطح آگاهی جامعه و اطلاع از این امکان قانونی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازسازمان پزشکی قانونی ،این افزایش متقاضیان بیشتر به دلیل افزایش اطلاع رسانی و بالا رفتن سطح آگاهی مردم از راهکارهای قانونی سقط جنین درمانی است که مطابق آنچه در قانون ذکر شده انجام می شود. 

براساس این گزارش ،مجوز سقط درمانی تنها در صورت داشتن شرایط خاص برای مادر باردار صادر می شود که مهمترین آن سن بارداری کمتر از 19 هفته است.
در سال گذشته نیز شمار کل متقاضیان سقط جنین درمانی که برای دریافت مجوز به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند، 12 هزار و 281 تن بود که شمار این افراد در مقایسه با سال قبل از آن(1394) 23.4 درصد افزایش یافت.
همچنین شمار مجوزهای صادر شده نیز در سال 1395 نسبت به سال قبل از آن رشد 19.8 درصدی داشت.
براساس اعلام پزشکی قانونی استان تهران ،شرایط ضروری برای صدور مجوز سقط درمانی به دو گروه تقسیم می شود، شرایط مربوط به ناهنجاری های جنینی و شرایط مربوط به وجود یک بیماری جدی در مادر . 
در مورد مشکلات و ناهنجاری های جنینی، تشخیص قطعی ناهنجاری با آزمایش ژنتیک معتبر ویا سونوگرافی معتبر، ناهنجاری یا ناهنجاری ها موجب حرج مادر شود، رضایت آگاهانه و کتبی مادر، سن بارداری کمتر از 19هفته براساس سونوگرافی سریالی معتبر و اینکه حرج مادر توسط سه متخصص مربوطه تشخیص و به تایید پزشکی قانونی برسد است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 410
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران