پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 252758 تاریخ : 1395/10/06-12:27:06
,7,
افزایش بیشتر قیمت طلا در سال 2017

قیمت طلا در بحران مالی جهان

افزایش بیشتر قیمت طلا در سال 2017

قیمت طلا در سال 2017 به دلیل افزایش ارزش دلار و ادامه تغییرات سیاسی در سراسر دنیا، احتمالا روند پر تلاطمی را طی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روزنامه اکسپرس انگلیس، طلا همواره پناهگاه امنی برای سرمایه گذاران محسوب می شود و از این رو هرگاه بازار دچار شوک می شود، قیمت آن به طور معمول افزایش می یابد.

قیمت طلا در بحران مالی جهان به رکورد یک هزار و 900 دلار رسید و در سال 2016 نیز بلافاصله بعد از رأی به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) و انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا افزایش یافت.

این فلز ارزشمند بعد از اینکه در ماه اوت به مرز قیمت یک هزار و 372 دلار رسید، از ماه نوامبر تا کنون پس از بازگشت ثبات به بازارها به دلیل پشت سر گذاشتن اتفاقات غیر منتظره ای که در طول سال رخ داد، در حدود یک هزار و 133 دلار باقی مانده است.

کارشناسان معتقدند که قیمت طلا در سال 2017 میلادی نیز به دلیل بحران سیاسی در ایتالیا و برگزاری انتخابات در فرانسه و آلمان، از الگوی مشابهی پیروی خواهد کرد.

در همین رابطه جولیان جوزپ از مؤسسه کاپیتال اکونومیکس پیش بینی کرده است قیمت طلا تا پایان سال 2017 به یک هزار و 50 دلار برسد.

وی گفت: درسی که از سال 2016 گرفتیم این بود که افزایش تقاضا برای طلا حتی با وجود اتفاقات غیر منتظره سیاسی می تواند زودگذر باشد. اما باید به فکر احتمال بحران بعدی در منطقه یورو هم باشیم چراکه ممکن است واکنش طلا به شوک های جدید در سال 2017 به این ملایمت نباشد.

جوزپ افزود: با توجه به اینکه برگزیت هنوز رسما اتفاق نیفتاده و ترامپ نیز هنوز به طور رسمی رییس جمهوری آمریکا نشده است، تبعات اتفاقات غیر منتظره سال 2016 هنوز به طور کامل مشخص نشده است.

علاوه بر این افزایش ارزش دلار و گرانی ناشی از آن برای سرمایه گذاران نیز می‌تواند قیمت طلا را تحت فشار بیشتری قرار دهد.

ارزش دلار آمریکا پس از اینکه فدرال رزرو بانک این کشور در ماه دسامبر نرخ بهره را بالا برد، افزایش یافت. این بانک اعلام کرده است که قصد دارد نرخ بهره را در سال 2017 نیز در سه مرحله دیگر بالا ببرد و این به معنای افزایش بیشتر ارزش دلار است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 231
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران