پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267171 تاریخ : 1395/12/03-16:06:31
,13,17,22,
آغاز بکار نخستین قطار حمل گندم ازمبادی داخلی کشور به سیستان و بلوچستان

آغاز بکار نخستین قطار حمل گندم ازمبادی داخلی کشور به سیستان و بلوچستان

نخستین قطار حمل گندم از مبادی داخلی کشور به سیستان و بلوچستان با حضور معاون راه آهن جمهوری اسلامی، استاندار و شماری از مسئولان استانی در زاهدان آغاز بکار کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ,استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم آغاز بکار نخستین قطار حمل گندم از مبادی داخلی کشور به این استان به خبرنگار ایرنا گفت: با آغاز بکار این قطار شاهد ارتقای ارتباط های ریلی سیستان و بلوچستان هستیم.

علی اوسط هاشمی افزود: دولت تدبیر و امید تلاش های بسیار زیادی برای توسعه زیرساخت های سیستان و بلوچستان انجام داد که در نوع خود بی نظیر است.
وی بیان کرد: اراده دولت یازدهم برای پیشرفت سیستان و بلوچستان کاملا قابل مشاهده است.
هاشمی افزود: در آینده ای نه چندان دور بزرگترین شبکه ریلی سیستان و بلوچستان از چابهار به زاهدان راه اندازی می شود که قابل مقایسه با سایر استان های کشور نیست.
وی گفت: سالانه 400 هزار تن گندم از طریق قطار باری وارد استاندار سیستان و بلوچستان می شود.
هاشمی اظهار داشت: کاهش بار ترافیکی جاده ها، تصادفات، هزینه جابجایی و سوخت و آلایندگی و همچنین افزایش ورود گندم با بالاترین کیفیت و سلامت از مهمترین مزایای حمل گندم با قطار است.
وی ادامه داد: با جابجایی گندم از طریق قطار از تردد 20 هزار کامیون در جاده ها جلوگیری می شود.
معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: دولت تدبیر و امید برای رفاه مردم و توجه به محیط زیست به دنبال گسترش خطوط حمل و نقل ریلی در کشور است.
ابراهیم محمدی اظهار داشت: این نوید را به مردم سیستان و بلوچستان می دهم که در سال آینده شاهد جابجابی حدود 800 هزار تن بار از طریق خطوط ریلی از این استان به پاکستان باشند.
وی توسعه خط مسافربری از زاهدان به سایر نقاط کشور را از اولویت های مهم راه آهن جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: راه آهن جمهوری اسلامی برنامه های بسیار زیادی برای توسعه شبکه ریلی در سیستان و بلوچستان دارد.
معاون راه آهن جمهوری اسلامی با اشاره به میزان هزینه حمل گندم با قطار باری افزود: حمل و نقل ریلی به ازای هر تن 806 ریال به اقتصاد کشور کمک می کند.
 راه آهن سیستان و بلوچستان را می توان ادامه راه آهن هندوستان محسوب کرد که در سالهای 1297 و 1298 (1918-1919 میلادی ) در قاره آسیا و شبه قاره هند به طول 600 کیلومتر از کویته به سمت زاهدان در مدت کمتر از 2 سال ساخته شد. 
اکنون راه آهن جنوب شرق با داشتن 2 نوع خط عریض و استاندارد، اتصال ریلی به کشور پاکستان و قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شرق به غرب که سبب اتصال کشورهای پاکستان و شبه قاره هند به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی شده از اهمیت بین المللی ویژه ای برخوردار است به گونه ای که مورد تایید سازمان اکو و اسکاپ نیز است. 
راه آهن جنوب شرق با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و 600 کیلومتر در سال 1390 به بهره برداری رسید.
2 شرکت جوپار و رجاء کار جابجایی مسافران را در حوزه جنوب شرق برعهده دارند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 408
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران