پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 328050 تاریخ : 1397/01/29-17:10:24
,17,
اعمال 90 درصد تخفیف در تعرفه بندری تخلیه کالاهای کانتینری در چابهار

اعمال 90 درصد تخفیف در تعرفه بندری تخلیه کالاهای کانتینری در چابهار

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از کاهش تعرفه های بندری در سال 97 خبر داد و افزود: تعرفه بندری تخلیه کالاهای کانتینری در بندر چابهار، تا سقف 90 درصد از تخفیف برخوردار می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد راستاد امروز(چهارشنبه) در جمع خبرنگاران افزود: در صورتی که خطوط کشتیرانی بزرگ موافقتنامه ای با بندر چابهار امضا کنند، هرگونه تخلیه و بارگیری کالا در این بندر، با تخفیف جدید اعمال می شود.

به گفته راستاد، اعمال تخفیف در بندر چابهار برای هزینه انبارداری کانتینرهای خالی تا سقف 75 درصد و هزینه توقف کشتی ها در کنار اسکله، تا 80 درصد خواهد بود، هزینه یدک کش ها و کشتی های لایروبی در این بندر نیز تا 60 درصد تخفیف محاسبه خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزیت سیاست کاهش تعرفه های خدمات بندری و انبارداری گفت: هر اپراتوری که در بنادر کشور در مدت یک سال، 75 هزار تن کالا تخلیه و بارگیری کند، در هزینه هایش بین 50 تا 70 درصد تخفیف داده می شود و اگر 20 هزار کانتینر تخلیه و یا بارگیری کند، از تخفیف 65 درصدی در هزینه های بندری برخوردار خواهد شد.
راستاد یادآور شد: در راستای اعمال کاهش تعرفه ها در 3 سال آینده در بنادر کشور، هزینه توقف کشتی ها در کنار اسکله 10.5 درصد کاهش می یابد.
وی افزود: چنانچه شناورهای تجاری کالاهای خود را در بنادر کشور تخلیه و کالاهای صادراتی و ترانزیتی را به سایر بنادر حمل کنند، از 30 درصد تخفیف خدمات بندری برخوردار می شوند.
راستاد با بیان اینکه هزینه تخلیه هر انبار کشتی در ساعات اداری و شب بین 10 تا 24 درصد کاهش یافت، گفت: هزینه باربری کالاهای معدنی در بنادر کشور 10 درصد تخفیف خواهد داشت. 
وی با اشاره به درآمدهای سازمان بنادر و دریانوردی در سال گذشته افزود: درآمد سازمان در سال گذشته 2 هزار و 536 میلیارد تومان بود اما پیش بینی می کنیم با توجه به اعمال تعرفه های جدید، درآمد سازمان در سال 97 به 2 هزار و 650 میلیارد تومان افزایش یابد. 
راستاد افزود: برای حمل کالا از بنادر کشور با شبکه ریلی هزینه های خدمات عمومی 50 درصد تخفیف اعمال خواهد شد و مدت انبارداری در بنادر از 5 روز به 10 روز افرایش یافته است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 355
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران