پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282352 تاریخ : 1396/05/10-10:46:14
,10028,
اعتمادسازی با نیروهای مولد کشور مهمترین دستاورد وزارت رفاه است

دکتر نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی:

اعتمادسازی با نیروهای مولد کشور مهمترین دستاورد وزارت رفاه است

پاکدستی و مشی مدیریتی دکتر ربیعی، وزارت رفاه را به بازوی قدرتمند دولت تبدیل کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،حجم مسئولیت و ماموریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل قیاس با هیچ وزارتخانه‌ای نیست. این وزارتخانه، مرجع و متولی اصلی سیاستگذاری اجتماعی در کشور است که سازمان‌های بسیار گسترده و مهمی زیرمجموعه آن هستند. سالانه حدود 250 هزار میلیارد تومان گردش مالی در حوزه این وزارتخانه اتفاق می‌افتد و در اعتمادسازی اجتماعی نقش بسیار مهمی هم برای نظام و هم برای مردم دارد.

دکتر سیدتقی نوربخش در جلسه شورای معاونین سازمان تامین‌اجتماعی با اشاره به وظایف و ماموریت‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در عرصه‌های اجتماعی و هم از منظر اقتصادی، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که از لحاظ تعدد سازمان‌های زیرمجموعه، در زمره اولین وزارتخانه‌ها است؛ مسئولیت حوزه رفاه مشتمل بر قلمروهای بیمه‌ای، حمایتی و امدادی را بر عهده دارد و کارکرد مناسب و مطلوب این وزارتخانه و سازمان‌های زیرمجموعه آن، نقش عمده‌ای در حفظ و تقویت سرمایه اجتماعی ایفا می‌کند.
وی افزود: دکتر ربیعی با توجه به تعامل مناسبی که از پیش از وزارت‌، با بدنه اجتماعی به‌ ویژه جامعه کارگری و حوزه تولید داشته و با توجه به اینکه از بدنه جامعه کارگری برخاسته است، هم با دردهای این جامعه آشنا است و هم توانسته است اعتماد قاطبه کارفرمایان و کارگران را جلب کند و در مسیر بهبود تعامل سه‌جانبه میان نهاد دولت، نیروهای مولد و نیز کارفرمایان و کارآفرینان، گام‌هایی موثر بردارد.
دکتر نوربخش همچنین گفت: با توجه به حجم عملیات مالی در سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه، دکتر ربیعی از همان روزهای اول وزارت، تاکید ویژه‌ای بر اصل پاکدستی و امانتداری در این مجموعه داشت. وی شخصی است که به‌صورت علمی هم روی موضوع پاکدستی و مقابله با فساد کار کرده است که حاصل آن کتاب «زنده‌باد فساد» است که سال‌ها قبل به تحریر درآورده است و در دوران وزارت نیز تاکید ویژه وی بر موضوع پاکدستی، در انتصاب‌های ایشان برای سازمان‌های زیرمجموعه وزارتخانه و نیز مشی مدیریتی وی به خوبی تجلی یافت و سبب شد که وزارتخانه‌ای با این حجم از گردش مالی و این تنوع فعالیت که در سال‌های قبل و در دولت‌های قبلی همیشه پاشنه آشیل دولت‌ها بود، در این دولت به یار و بازوی قدرتمند دولت تبدیل شود.
مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی، با تاکید بر ضرورت هم‌افزایی و همپوشانی سیاست‌های اقتصادی با سیاست‌های اجتماعی، گفت: با اعتمادی که ریاست قوه مجریه به دکتر ربیعی داشتند، وی توانست ارتباطی قوی با بدنه دولت ایجاد کند و در یک وزارتخانه اجتماعی - اقتصادی، توازن بسیار خوبی بین دو حوزه اجتماعی و
اقتصادی شکل دهد و در مسیر تقویت امنیت اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های موجود گام‌های موثری بردارد. اقدامات مناسبی هم در دولت یازدهم برای تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های کارآمد برای حوزه اجتماعی و حوزه رفاه عمومی در این وزارتخانه آغاز شد که امیدواریم با استمرار حضور این نگاه در دولت دوازدهم و پیگیری جدی این برنامه‌ها، شاهد اثربخشی هر چه بیشتر تدابیر دولت برای رفع دغدغه‌های معیشتی و رفاهی آحاد مردم و به‌ویژه نیروهای مولد و بازنشستگان و مستمری‌بگیران که به حق از صاحبان اصلی این انقلاب هستند، باشیم.
دکتر نوربخش، افزود: در فرایند رشد اقتصادی و توسعه صنعتی، ناگزیر برخی افراد دچار آسیب می‌شوند که حمایت از این افراد و کنترل تاثیرات ناخواسته توسعه اقتصادی بر زندگی آنان، وظیفه خطیر حوزه رفاه اجتماعی است و مناسب‌ترین سازوکار در این مسیر که متضمن حفظ عزت‌نفس این افراد خواهد بود، سازوکار بیمه‌ها و حمایت‌های اجتماعی است. من فکر می‌کنم یکی از اقدامات شایسته‌ای که دولت دوازدهم می‌تواند در حوزه اجتماعی انجام دهد، تقویت نظامات رفاه و بیمه‌های اجتماعی است تا چتر حمایتی مورد نیاز برای استمرار حرکت در مسیر توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی کشور تقویت شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 325
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران