پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 305969 تاریخ : 1396/07/17-14:18:40
,15,
استفاده از توان بخش خصوصی و توسعه سرویس های الکترونیکی از برنامه های آینده شرکت پست است

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران :

استفاده از توان بخش خصوصی و توسعه سرویس های الکترونیکی از برنامه های آینده شرکت پست است

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران در مراسم روز جهانی پست ، برون سپاری با استفاده از توان بخش خصوصی، ارتقای توان اقتصادی ، توسعه سرویس های الکترونیکی، توانمندسازی سرمایه انسانی را بخشی از برنامه های آینده شرکت ملی پست ایران اعلام کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، دکتر حسین مهری مدیر عامل شرکت ملی پست ایران در مراسم رونمایی از پروژه ها و سرویس های جدید پستی به مناسبت روز جهانی پست ، گزارشی از فعالیت ها ، دستاوردها و اهداف شرکت ملی پست ارایه کرد.

وی در ابتدای این گزارش اظهار داشت: در آغاز به کار دولت تدبیر و امید، شرکت ملی پست یک سازمان بلاتکلیف و زیان ده بود که وضعیت انحلال، واگذاری یا ادامه روند دولتی بودن آن مشخص نبود و بنابراین باید به سرعت به وضعیت حقوقی این نهاد رسیدگی می شد که اقدامات فوری و موثری در این زمینه انجام شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، افزود: از سوی دیگر، هنگامی که این شرکت را تحویل گرفتیم با 355 میلیارد تومان زیان انباشته معادل یک سال درآمد شبکه پستی کل کشور مواجه بودیم که رقم بسیار بالایی بود و در سال 1392 حدود  78میلیارد تومان به این زیان افزوده شد و اگر همین روند ادامه می یافت در حال حاضر 900 میلیارد تومان زیان انباشته شبکه پستی داشتیم.

مهری در ادامه با اشاره به بدهی سنگین شرکت ملی پست در آغاز دولت تدبیر و امید به ذینفعان، گفت: ذینفعان ما شامل شرکت های همکار، پیمانکاران و بازنشستگان این سازمان بودند که 1460 میلیارد ریال از شرکت ملی پست طلبکار بودند و این مشکلات زیادی را ایجاد می کرد.

رییس هیات مدیره شرکت ملی پست به  تلاش هایی که برای خروج از این بحران ها انجام شده اشاره کرد و ادامه داد: کل درآمد عملیاتی شرکت ملی پست در دولت تدبیر و امید با 137 درصد رشد، نشان دهنده تلاش های بی وقفه مسوولین و کارکنان بوده است و همچنین در بخش سرویس پست امانت و بسته به رشد 128 درصدی رسیدیم  که این رشد قبلاً منفی بوده است.

وی تصریح کرد : در سال گذشته 50 درصد رشد بسته و امانت در شرکت ملی پست وجود داشته که با توجه به افزایش استفاده از پست الکترونیک در نامه ها و جهت گیری جهانی پست به مقوله بسته ها و امانات، ما هنوز زیرساخت های کافی در مقایسه با وضعیت جهانی برای این بخش را نداریم و یکی از اهداف ما رسیدن به این سطح استاندارد است که باید با سرعت زیادی بهبود یابد.

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران ، بازآفرینی چهره پست از طریق تجهیز شبکه پستی (موتور، لباس ، موبایل، کلاه ایمنی)، یکسان سازی چهره وسایل حمل و نقل و تابلوهای سردر دفاتر، استانداردسازی تجهیزات واحدها و بازسازی دفاتر و باجه ها را از دیگر اقدامات این شرکت در چهار سال اخیر برشمرد .

وی تاکید کرد: کسب رتبه 50 از بین 170 کشور عضو اتحادیه جهانی پستی بر مبنای چهار عامل توسعه پستی (اعتمادپذیری یا کارایی عملیات پستی، دسترسی به خدمات، رقابت پذیری، پایداری و انعطاف پذیری) از سنجش بالغ بر سه میلیارد مرسوله پستی در سال 96 که این میزان در منطقه، به رتبه دومی ایران پس از ترکیه منجر شده است یکی از دستاوردهای این شرکت طی چهار سال اخیر بوده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: به ثمر رساندن پروژه های اقتصاد مقاومتی از اولویت های این شرکت و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی پروژه جی نف را یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود : انجام پروژه  GNAF که در واقع طرح ارایه خدمت مبتنی بر داده های مکانی و املاک در دفاتر روستایی در قالب طرح ملی است، توسعه تجارت الکترونیک و پست لجستیک هوشمند و سرویس های پستی مالی از اهداف مهم این شرکت است که می بایست طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا سال آینده محقق شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست در پایان، برون سپاری با استفاده از توان بخش خصوصی، ارتقای توان اقتصادی ، توسعه سرویس های الکترونیکی، توانمندسازی سرمایه انسانی، انتقال دانش و فناوری و توجه به شایسته سالاری را از دیگر اقدامات و برنامه های در حال اجرای این شرکت عنوان کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 329
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران