پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266424 تاریخ : 1395/11/20-15:42:26
,16,17,
استعلام الکترونیکی روزانه 10 هزار محموله از طریق پنجره واحد گمرکی

گمرک گزارش داد؛

استعلام الکترونیکی روزانه 10 هزار محموله از طریق پنجره واحد گمرکی

گمرک ایران اعلام کرد: روزانه به طور میانگین 10 هزار محموله در سراسر کشور از طریق پنجره واحد گمرکی و سامانه جامع گمرکی به صورت الکترونیکی استعلام می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، بر این اساس پنجره واحد گمرکی و سامانه جامع گمرکی در کمتر از یک دقیقه پاسخ هر استعلام را از طریق پیامک و بدون دخالت عوامل انسانی و به صورت اتوماتیک در اختیار واحد استعلام کننده قرار می دهد.

برپایه این گزارش، بخش عمده ای از این محموله ها را به ظن قاچاق در بررسی کنترل تردد حامل ها توقیف و برای تعیین تکلیف آنها، ماموران نیروی انتظامی موضوع را از طریق پنجره واحد گمرکی و سامانه جامع گمرکی استعلام می کنند.
پیش از راه اندازی سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی فرآیند استعلام محموله هایی که به ظن قاچاق توقیف می شدند به صورت دستی و کاغذی انجام می شد که این موضوع علاوه بر زمان بر بودن، امکان جعل و سوء استفاده از اسناد کاغذی را فراهم می کرد.
گزارش گمرک می افزاید: یکی از مهمترین خدمات سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در امر مبارزه با قاچاق کالا، حذف پروانه های کاغذی و جایگزینی پروانه های الکترونیکی بود و با این اقدام احتمال جعل و سوء استفاده از پروانه های گمرکی به صفر رسیده است.
ثبت الکترونیکی همه فرآیندها از جمله اظهار صاحب کالا، مجوزهای سازمان های همجوار، اظهارنظر ارزیاب، کارشناس، ارزش گذاری، تعرفه کالایی و حتی مقصد بارگیری، پلاک کامیون، مشخصات راننده و انبار مقصد از دیگر قابلیت های این سامانه است که حتی پس از ترخیص محموله امکان پیگیری  سامانه جامع گمرکی (پنجره واحد تجارت فرامرزی) پانزدهم مهرماه 1393 با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد.
تبادل اطلاعات در چارچوب سامانه جامع گمرکی موجب شفافیت و سلامت تجارت می شود و با همکاری سازمان های مرتبط، شرایط را برای افرادی که تجارت قانونی و سالم می کنند، آسان تر و عرصه را برای متخلفان و قاچاقچیان تنگ تر می کند.
همچنین تازه ترین قابلیت های این سامانه جامع اواخر دی ماه امسال با حضور «علی طیب نیا» وزیر امور اقتصادی و دارایی و «مسعود کرباسیان» رییس کل گمرک ایران در محل گمرک مهرآباد رونمایی شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 235
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران