پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267298 تاریخ : 1395/12/07-10:23:31
,17,
ارزش گذاری منصفانه سهام و نزدیک بودن به قیمت واقعی

رئیس سازمان بورس خبر داد:

ارزش گذاری منصفانه سهام و نزدیک بودن به قیمت واقعی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه این سازمان در اجرای استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) منعطف است، گفت: این استانداردها به طور حتم باید در شرکت های بورسی اجرا شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، شاپور محمدی در همایش استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) با بیان اینکه بازارهای سرمایه از ذینفعان اصلی اجرای این گزارش ها هستند، افزود: بر اساس گزارش های بین المللی تنها 23 کشور این استانداردها را اجرا نکرده اند.

وی به وجود موانع احتمالی در اجرای استانداردهای «اف.آی.آر.اس» اشاره کرد و گفت: اگر برخی شرکت ها در اجرای بندهای آن، مشکلاتی را داشته باشند، سازمان بورس انعطاف نشان می دهد.
محمدی افزود: اینکه برخی شرکت ها بخواهند از اجرای این استانداردهای بین المللی طفره بروند، امکان پذیر نیست و به طور حتم باید اجرا شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین تاکید کرد: برای حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور و فعالیت شرکت های داخلی در بازارهای بین المللی نیاز به تهیه و رعایت استانداردهای «اف.آی.آر.اس» است.
وی با بیان اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار در سال 92 اجرای این استانداردها را به صورت اختیاری به شرکت ها ابلاغ کرد، افزود: امسال 77 شرکت بورسی شامل 23 شرکت بیمه، 27 بانک و 27 شرکت دیگر بورسی ملزم به اجرای استانداردهای گزارشگری بین المللی مالی شدند.
محمدی با ذکر مزایا و ویژگی های اجرای این گزارش ها، گفت: «ارزش منصفانه» مهم ترین ویژگی اجرای استانداردهای گزارشگری بین المللی است که با هدف حمایت از سهام داران انجام می شود.
وی حمایت از سهام داران و سرمایه گذاران را وظیفه سازمان بورس دانست و گفت: برای ما مهم است که سهام به درستی و منصفانه ارزش گذاری شوند و به قیمت واقعی نزدیک باشند.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار یادآور شد: علاوه بر نقدشوندگی، شفافیت و کارایی عملیات، موضوع ارزش منصفانه نیز در بورس دارای اهمیت زیادی است.
به گفته محمدی، استانداردهای «اف.آی.آر.اس» نیز به سرمایه گذاران خارجی کمک می کند تا با زبانی که متوجه می شوند، به بررسی وضعیت اقتصادی بپردازند.
وی با بیان اینکه نیاز است تا شرکت های ایرانی در بازارهای بین المللی حضور داشته باشند، گفت: شفافیت و پاسخگویی از طریق این استانداردها بهبود می یابد.
استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی (IFRS) به مجموعه‌ای از استانداردهای حسابداری گفته می‌شود که توسط هیات استانداردهای حسابداری بین‌المللی (IASB) تدوین شده ‌است؛ این استانداردها زبان جهان شمول برای شرکت ها برای ورود به عرصه تجارت جهانی به حساب می آید.
با توجه به اهمیت اجرای این استانداردها در ایران برای توسعه روابط تجاری شرکت ها در فضای پسابرجام، همایش «استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی IFRS و نقش آن در ارتقای شفافیت بازارهای مالی»به همت سازمان بورس و اوراق بهادار در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی، مدیرعامل سازمان حسابرسی، رئیس کل بیمه مرکزی، رئیس کل بانک مرکزی و جمعی از صاحبان بنگاه های اقتصادی کشور از جمله شرکت کنندگان در این همایش هستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 342
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران