پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349375 تاریخ : 1397/03/01-09:36:21
,10033,
اختصاص40 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز محیط‌بانان به تجهیزات اطفاء حریق

اختصاص40 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز محیط‌بانان به تجهیزات اطفاء حریق

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط‌زیست با اعلام این خبر که حدود 80 درصد محیط‌بانان به امکانات شخصی اطفاء حریق مجهز شده ‌اند، گفت: امکانات اطفاء حریق مربوط به خودرو مثل روت فایر و فلکسیبک نیز از وزارت دفاع تحویل گرفته شده و از هفته آینده در اختیار ادرات استانی محیط زیست قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی تیموری مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط‌زیست با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های این سازمان تجهیز محیط‌بانان به پوشش و لباس اطفای حریق است، ابراز داشت: به همین منظور با امضای تفاهم‌نامه‌ای در سال گذشته با وزارت دفاع حدود 40 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز محیط‌بانان در نظر گرفته شود.

وی‌ ادامه داد: تا به حال با این مبلغ آتش‌کوب، آتش‌بر، لباس ضدحریق، ریزسنسورها برای محیط‌بانان خریداری شده است.
به گفته تیموری حدود 80 درصد محیط‌بانان در حال حاضر به این امکانات مجهز شده و امکانات مربوط به خودرو مثل روت فایر و فلکسیبک از وزارت دفاع تحویل گرفته شده و از هفته آینده به ادرات استانی تحویل داده خواهد شد.

تشکیل «کمیته اطفای حریق هوایی» و استفاده از بالگرد برای کنترل آتش‌سوزی جنگل‌ها 

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط‌زیست با بیان اینکه در سال جدید به غیر از چند مورد آتش‌سوزی در استان مازندران تا به امروز آتش‌سوزی در سطح جنگل‌های تحت حفاظت سازمان محیط زیست  نداشته‌ایم، گفت: برای کنترل آتش‌سوزی جنگل‌ها اقدام به تشکیل «کمیته اطفای حریق هوایی» و استفاده از بالگرد کرده‌ایم.
وی‌ ادامه داد: با توافقاتی که با سازمان مدیریت بحران، هوافضای سپاه و سازمان جنگل‌ها داشته‌ایم این کمیته فعال  شده و حدود 16 استان به منظور هلی‌برد نیروها برای اطفای حریق در این کمیته حضور دارند. 
مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط‌زیست با بیان اینکه امسال سرانه بارندگی علی‌رغم افزایش بارندگی‌ها در اوایل بهار، پایین است، گفت:‌ احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها به دلیل خشکی سطح زیاد بالا است.
تیموری در ادامه گفت: بیش از 98 درصد آتش‌سوزی سطح جنگل‌های کشور ناشی از عوامل انسانی است که عمدتاً سهوی بوده است و عمدی آتش زدن جنگل‌ها بسیار انگشت‌شمار اتفاق می‌افتد اما قانون چه برای آتش زدن عمدی و چه سهوی مجازات‌هایی در نظر گرفته است.

کاهش 50 درصدی آتش‌سوزی در سطح مناطق 4گانه محیط‌زیست از سال 93 تا پایان سال 96 

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط‌زیست با یادآوری این نکته که از سال 93 تا پایان سال 96 شاهد کاهش 50 درصدی آتش‌سوزی در سطح مناطق 4گانه محیط‌زیست بوده‌ایم گفت: این کاهش آتش‌سوزی‌ها به دلیل اقدامات انجام‌گرفته از جمله استفاده از بالگرد و تجهیزاتی بوده که در اختیار محیط‌بانان در سطح کشور قرار گرفته است.

تشکیل «ستاد واکنش سریع» را در سطح کشور برای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها و اطفای حریق

وی اظهار داشت: یگان سازمان حفاظت محیط‌زیست، «ستاد واکنش سریع» را در سطح کشور برای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها و اطفای حریق تشکیل داده، همچنین کمیته‌های مردمی که شامل فعالان محیط‌زیست می‌شوند، در اطراف مناطق 4گانه و ذیل همین کمیته در تابستان برای کنترل آتش‌سوزی جنگل‌ها فعال خواهند بود.

کنترل جایگا‌های اتراق گردشگران در جنگل از سوی محیط‌بانان 

تیموری با بیان اینکه برای کنترل آتش‌سوزی در مناطق گردشگرپذیری که در فصل بهار و تابستان مردم در آنجا شب‌مانی و یا اتراق دارند، اظهار داشت: جایگاه‌های مشخصی برای اتراق در نظر گرفته شده است و این جایگاه‌ها از سوی محیط‌بانان کنترل می‌شود.
به گفته مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط‌زیست استان گلستان، ایلام،‌فارس، لرستان، چهار محل و بختیاری، کردستان و آذربایجان شرقی شامل این طرح شده و تلاش می‌کنیم از بروز آتش‌سوزی در این مناطق که جزو مناطق پرخطر هستند، جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به اینکه سازمان محیط‌زیست متولی مناطق 4گانه حفاظت شده محیط زیست کشور است که شامل 12 درصد از سطح کشور می‌شود، ابراز داشت: این مناطق متشکل از بهترین گونه‌های گیاهی و جانوری هستند و به همین دلیل باید به بهترین نحو ممکن از آنها حفاظت شود.
تیموری گفت: مناطق حساس و بحران‌خیزی که در 10 سال گذشته میزان یا تعداد آتش‌سوزی‌شان نسبت به سایر مناطق کشور بیشتر بوده است را شناسایی و مشخص کرده‌ایم، مثل پارک ملی گلستان که در سال 89-90 دچار حریق‌های متعددی شد و حدود 4 هزار هکتار از سطح این جنگل از بین رفت.
وی‌ ادامه داد: این شرایط با تجهیز محیط‌بانان،‌ افزایش امکانات، گشت خودرویی و آگاه‌سازی جوامع محلی تغییر کرده و به همین دلیل شاهد کاهش 50 درصدی آتش‌سوزی در سطح جنگل‌ها بوده‌ایم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 306
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران