پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376010 تاریخ : 1397/06/15-14:15:09
,5,22,
اجرای 11 سد مهم در استان کردستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی/ برخورداری بیش از 1600 روستای کردستان از نعمت برق

وزیر نیرو در مراسم بهره‌برداری از سد عباس‌آباد بانه عنوان کرد:

اجرای 11 سد مهم در استان کردستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی/ برخورداری بیش از 1600 روستای کردستان از نعمت برق

وزیر نیرو گفت: پیش از انقلاب در استان کردستان تنها یک سد به بهره‌برداری رسیده بود اما هم اکنون 11 سد مهم در دست اجراست که عملیات اجرایی هفت سد آن در چند سال اخیر آغاز شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو، رضا اردکانیان وزیر نیرو روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح سد عباس آباد بانه، عنوان داشت: شاخص بهره‌مندی شهروندان کردستانی از آب شرب سالم بیش از شاخص کشوری است.

وی افزود: 99.4 درصد جمعیت شهری کشور از آب شرب سالم برخوردار هستند که شاخص بسیار بالای است که به لحاظ تامین آب شرب سالم، ایران در ردیف کشورهای توسعه یافته و صنعتی جهان قرار دارد.
اردکانیان با اشاره به تامین برق یک هزار و 609 روستای کردستان، تاکید کرد: در بخش برق تمام روستاهای 10 خانوار به بالا در استان کردستان از نعمت برق برخوردار هستند و تنها 12 روستای کمتر از 10 خانوار برق ندارند که به زودی این روستاها هم از نعمت برق بهرمند می شوند.
وی یادآور شد: برای بهره برداری از پروژه های حوزه وزارت نیرو در این استان که امروز به بهره برداری می رسند یک هزار و 400 میلیارد ریال هزینه شده است، ضمن اینکه عملیات اجرایی سه پروژه بخش برق نیز با اعتبار بیش از 600 میلیارد ریال آغاز می شود.
اردکانیان اضافه کرد: پیش از انقلاب در استان کردستان تنها یک سد به بهره برداری رسیده بود اما اکنون 11 سد مهم در دست اجراست که عملیات اجرایی هفت سد در چند سال اخیر آغاز شده است.
وی با بین اینکه سدهایی که آب شرب مردم را تامین می کنند مهمترین سدها هستند، افزود: قبل از اینکه سد عباس آباد بانه به بهره برداری برسد آب شرب این شهر وابسته به سد بانه بود که حجم آن 3.5 میلیون متر مکعب است و هر سال شهروندان برای تامین آب شرب با مشکل مواجه می‌شدند.
وزیر نیرو اظهار داشت: در پنج سال گذشته بیش از پنج میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور از شبکه تامین آب شرب سالم برخوردار شده اند البته در استان کردستان برای تامین آب شرب سالم و بهدشتی روستاییان باید تلاش بیشتری کرد.
اردکانیان با بیان اینکه با آبگیری سد عباس آباد آب شرب بانه تا 30 سال آینده تامین می‌شود و مردم از نعمت آب سالم برخورداری می شوند، افزود: در آینده نزدیک تصفیه خانه جدید و تکمیل خط انتقال آب این سد مطابق برنامه اجرا می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 360
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران