پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 350559 تاریخ : 1397/03/21-15:26:31
,10033,
263 طرح ملی در سازمان حفاظت محیط زیست تعیین تکلیف شد/ بودجه سازمان محیط زیست ناکافی است

263 طرح ملی در سازمان حفاظت محیط زیست تعیین تکلیف شد/ بودجه سازمان محیط زیست ناکافی است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 263 طرح ملی ناتمام در این سازمان با ساماندهی لازم، تعیین تکلیف شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازسازمان محیط زیست، عیسی کلانتری روز دوشنبه در دیدار با کارکنان محیط زیست استان مرکزی در اراک افزود: این طرح ها از یک تا 12 سال گذشته در سازمان محیط زیست نا تمام بود که با 26 میلیارد و 700میلیون دلار سرمایه گذاری و اشتغال 176 هزار نفر با تفویض اختیارات لازم، تعیین تکلیف شدند.

وی تصریح کرد: مشکلات زیست محیطی شهرها و استان ها باید در همان منطقه مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گیرند و مدیران نباید درگیر فرآیندهای طولانی مدت اداری شوند.
کلانتری افزود: تفویض اختیارات لازم انجام شده و رفع مشکلات زیست محیطی برعهده استان ها است و مدیران استان ها باید پاسخگو مطالبات زیست محیطی شهروندان باشند.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: انتظار برای رفع مشکلات زیست محیطی، نشانه ضعف مدیریتی است و هر استانی موظف است مشکلات و مسایل زیست محیطی را پیگیری و حل و فصل کند.
کلانتری با یادآوری اینکه بودجه سازمان محیط زیست ناکافی است، افزود: بودجه این سازمان کمتر از بودجه یک ناحیه از یک منطقه شهرداری است.
وی اظهار داشت: مجموع بودجه این سازمان به 9 هزار میلیارد ریال هم نمی رسد اما بودجه یک ناحیه از منطقه شهرداری 200 هزار میلیارد ریال است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کمبود بودجه دلیلی برای سستی و کم کاری در وظایف محوله کارکنان نیست و مجموعه کارکنان محیط زیست می کوشند با وجود کمبودها در ارائه خدمات کوتاهی نداشته باشند.
کلانتری افزود: در بخش آموزش، این مجموعه با مشکلاتی مواجه است که باید اصلاح و روحیه پرسشگری در کارکنان تقویت شود.
وی اظهار داشت: کارکنان محیط زیست باید آگاهی مردم در خصوص مسایل زیست محیطی را بالا ببرند و در آموزش عمومی پیش قدم باشند. 

این گزارش می افزاید: استاندار مرکزی  گفت: بخشی از کار و صدور مجوز برای فعالیت های صنعتی و غیره برعهده محیط زیست است که با انجام امور، به صورت کارشناسانه مشکلات برطرف خواهد شد.
سیدعلی آقازاده افزود: تعداد نیروهای اداره کل محیط زیست استان مرکزی ناکافی است اما با وجود کمبود نیرو وظایف به درستی انجام می شود و این استان آمادگی دارد نیروهای فعال را برای این اداره کل به کارگیری کند.
وی اظهار داشت: با وجود آنکه میانگین حقوق شاغلان فعال در این اداره کل در مقایسه با سایر دستگاه ها کمتر است اما کارکنان محیط زیست همه تلاش خود را برای ارائه خدمات صادقانه به کار گرفته اند. 

بازدید از تالاب میقان اراک و شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند، حضور در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از دیگر برنامه های پیش بینی شده سفر یک روزه رئیس سازمان محیط زیست به استان مرکزی است.

استان مرکزی یکی از مناطق برخوردار طبیعی در امتداد زاگرس است که انواع مناطق زیستگاهی تالابی، کویر، کوهستانی، دشت و غیره را در خود دارد و بر اساس آخرین مطالعات انجام شده تاکنون 363 گونه جانوری شامل 53 گونه پستاندار، 205 گونه پرنده، 54 گونه خزنده، 20 گونه دوزیست، 17گونه آبزی و یک هزار و 336 گونه گیاهی در آن شناسایی شده است.
12 و 25 صدم درصد از مساحت استان مرکزی در قالب 11 منطقه تحت مدیریت زیست محیطی به ثبت رسیده که این مناطق از بهترین زیستگاه ها و پناهگاه های حیات وحش کشور محسوب می شوند.

مناطق تحت حمایت استان مرکزی شامل 2 منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک و الوند خمین، دو پناهگاه حیات وحش راسوند شازند و جاسب دلیجان، مناطق شکار ممنوع بازرجان تفرش، کلاهه آشتیان، چال خاتون شازند، پلنگاب خنداب، خرقان زرندیه و تالاب میقان و اثر طبیعی ملی غار نخجیر است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 373
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران