پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 226126 تاریخ : 1395/07/08-16:30:42
,13,16,17,
17 شرکت آلمانی برای ورود به صنایع غذایی ایران اعلام آمادگی کردند

17 شرکت آلمانی برای ورود به صنایع غذایی ایران اعلام آمادگی کردند

انجمن ماشین‌سازان آلمان (VDMA) در صنعت شیرینی و شکلات در قالب هیاتی بلندپایه شامل 17 شرکت از بزرگترین ماشین‌سازان این صنعت در جهان در روزهای6 و 7 مهر امسال در تهران حضور داشتند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، این فرصت با حضور سازندگان برتر ماشین‌آلات صنعت شیرینی، شکلات و بیسکویت آلمان مهیا شد تا متولیان امر صنعت و سرمایه‌گذاری، شرکت‌های تولیدی و تجاری داخل کشور در نشست‌های تجاری با جدیدترین فناوری‌ها و ماشین‌آلات این صنعت آشنا شوند. تامین ماشین‌آلات و تجهیزات، همکاری‌های فنی و فناوریک و تاسیس نمایندگی شرکت‌های آلمانی در ایران از اهداف مهم برگزاری این رویداد مهم بود.

همایش نشست انجمن ماشین‌سازان آلمانی صنعت نان و شیرینی با همتایان و همکاران ایرانی خود در هتل پارسیان آزادی برگزار شد. از مهم‌ترین سخنرانان آن می‌توان به مهدی صادقی‌نیارکی مدیر کل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ریچارد کلمنز مدیر بخش فرآوری و بسته‌بندی مواد غذایی انجمن VDMA و همچنین گرت منتز کاردار اول سفارت آلمان در ایران اشاره کرد.


همکاری با تمام فعالان صنعت نان و شیرینی در راس اهداف VDMA
ریچارد کلمنز، مدیر بخش فرآوری و بسته‌بندی مواد غذایی انجمن VDMA در ابتدای آیین گشایش این مراسم ضمن قدردانی از حضور شرکت‌های ایرانی و آلمانی در همایش گفت: 125 ئسال از فعالیت این انجمن می‌گذرد و حدود 200  شرکت مختلف در آن عضو هستند. اعضای ما در بخش‌های مختلفی مشغول به کار هستند. فعالیت‌های اصلی این انجمن در زمینه‌های مختلف از تهیه تا بسته‌بندی شیرینی و شکلات است و در زمینه‌های دیگر ازجمله تاسیسات آب و صنایع پتروشیمی نیز فعالیت‌هایی داریم. حجم تجارت مالی به‌عنوان گردش مالی حدود 20 میلیارد یورو است. فعالیت اصلی این انجمن در اصل کار به‌عنوان شرکای خدماتی برای شرکت‌های عضو این انجمن است. درواقع در دو حوزه فعالیت داریم؛ ایجاد فناوری ساخت ماشین‌آلات و مدیریت انرژی و همیشه سعی ما این است که صنعت‌های روز اروپا را در ماشین‌آلات‌مان قرار دهیم.
وی در ادامه اعلام کرد: در کنار خدماتی که داریم روی ارتباطات نیز بسیار حساس هستیم و همیشه به دنبال برقراری ارتباط‌های قوی با شرکت‌های دیگر هستیم و به همین دلیل به ایران آمده‌ایم. در ایران به‌دنبال آن هستیم تا به یک ارتباط خوب دست یابیم. سعی ما این است که با تمام فعالان حوزه نان و شیرینی و شکلات در ایران کار کنیم. شرکت ما در سال‌های گذشته حضور خوبی در ایران داشت ولی برای مدتی این ارتباط کمرنگ شد و حالا با قوی‌تر شدن روابط به دنبال آن هستیم تا ارتباط را با ایران از سر بگیریم. امروز 17شرکت زیرمجموعه انجمن VDMA در ایران حضور دارند که از شرکت‌های پیشرو این صنعت در آلمان به شمار می‌آیند. این شرکت‌ها در حوزه‌های محصولات شکلاتی (از تهیه تا بسته‌بندی) فعالیت دارند.
کلمنز در ادامه صحبت‌های خود به همکاری‌های مشترک اشاره کرد و گفت: در این همایش قصد داریم تا درباره فعالیت‌های مشترک با ایران صحبت کنیم و همچنین به‌دنبال آن هستیم تا ایده‌های شرکت‌های ایرانی را بررسی کنیم. فناوری ما در تمام کشورهای جهان در حال استفاده است و این همایش فرصتی را برای شرکت‌های ایرانی به وجود آورده تا با این انجمن همکاری کرده و تجارت خود را گسترش دهند. امیدواریم پژوهش‌ها و دستاوردهایی که ما در طول سال‌ها به‌دست آورده‌ایم به درد ایرانیان خورده و بتوانند از آن استفاده کنند. در این مسیر با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم که باید رفع شود تا همکاری پررنگ‌تر باشد.
مدیر بخش فرآوری و بسته‌بندی مواد غذایی انجمن ماشین‌سازان آلمان در ادامه برخی مزیت‌های ماشین‌آلات آلمان را بیان کرد و گفت: آنچه مدنظر ماست توجه به محیط‌زیست است و همیشه به‌دنبال آن بوده‌ایم تا با تولید دستگاه‌های سبز کمترین آسیب را به محیط‌زیست وارد کنیم. همچنین درصددیم تا تمام قوانین حوزه مواد غذایی را رعایت کنیم. یکی از نکات مهم در بخش ماشین‌آلات ما وضعیت تمیزکاری و تعمیرپذیری آنهاست که به‌راحتی قابل تعمیر و ریکاوری هستند. خریداران با خیال آسوده می‌توانند این ماشین‌آلات را خریداری و استفاده کنند.
وی در پایان گفت: در طول دو روز برگزاری همایش VDMA در ایران تلاش داریم صنعتگران را در تهران قانع کنیم تا از طریق همکاری با شرکت‌های آلمانی راه درستی را پیش‌روی خود قرار دهند همچنین قرار است با هیاتی تجاری از ایران به آلمان سفر کنیم تا فعالان از نزدیک با نحوه کار ماشین‌آلات آشنا شوند.

 اعتماد دوجانبه، نیاز ایجاد یک فعالیت مشترک
گرت منتز، کاردار اول سفارت آلمان در ایران نیز در این مراسم برگزاری این همایش را مفید دانست و گفت: امروز با چند شرکت آلمانی که در این همایش شرکت کرده‌اند در حال صحبت بودم که متوجه شدم آنان بسیار مشتاق هستند تا هرچه زودتر با صنعتگران ایرانی مشغول صحبت شوند و فعالیت تجاری خود را آغاز کنند. فکر می‌کنم اتفاق بسیار بزرگی است که17شرکت آلمان به طور همزمان برای برقراری ارتباط‌های تجاری به ایران آمده‌اند. در سال‌های گذشته حدود 800 هیات تجاری از آلمان به ایران آمده‌اند تا ارتباط اقتصادی میان دو کشور توسعه یابد. این نشان می‌دهد که آلمان همیشه به دنبال ایجاد یک رابطه تجاری قوی با ایران بوده و هست، امروز ما نتیجه این عبورومرورها را مشاهده می‌کنیم.
منتز به نیازهای صنعتی ایران اشاره کرد و گفت: آنچه مشخص است، اینکه یکی از نیازهای ایران انتقال دانش و فناوری از آلمان به ایران است و باید هرچه زودتر این اتفاق رخ دهد. صادقانه می‌گوییم که رشد صنعت در ایران در شیب صعودی قرار گرفته و شاید خیلی از کشورها در حال حاضر به این رشد صنعتی حسادت می‌کنند اما ایرانی‌ها نباید دست نگه دارند و باید به این مسیر با قدرت بیشتری ادامه دهند. معتقدم که همکاری با صنعتگران آلمان می‌تواند محصولات ایرانی را از آنچه در حال حاضر هست بهتر کرده و قدرت رقابت با اجناس اروپایی را به شرکت‌های ایرانی بدهد.
وی ادامه داد: پیشنهاد من به شما این است که بر تولید محصولات باکیفیت پافشاری و سعی کنید بازارهای خارجی را درنوردید. در حال حاضر همه‌چیز برای پیشرفت و گسترش بازار محصولات ایرانی فراهم است و آنها می‌توانند با برخی کشورهای اروپایی مانند آلمان روابط خود را گسترش دهند. ما تمام تلاش‌مان را به کار می‌گیریم تا صنعتگران هر دو کشور در فضای آزادانه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خود را انجام دهند.
کاردار اول سفارت آلمان در ایران در پایان صحبت‌های خود به بحث عقد قراردادها اشاره کرد و گفت: یکی از نکاتی که شرکت‌های ایرانی همیشه درباره آن سوال دارند نحوه معامله با شرکت‌های آلمانی است و اینکه چگونه می‌توان به این معامله مطمئن بود. از نظر بنده کیفیت محصولات آلمانی خود یک تضمین برای شرکت‌های ایرانی است تا به آلمانی‌ها اعتماد کنند. در نظر داشته باشید که رسیدن به نقطه‌نظرات مشترک کمی زمانبر خواهد بود و برخی موانع در میانه راه وجود دارد اما ما قول همکاری بلندمدت را می‌دهیم و بر تقویت روابط پافشاری خواهیم کرد. توصیه می‌کنم که روی عقد قراردادها حساس نباشید چراکه ما سعی داریم سودها را برای هر دو طرف در نظر بگیریم و یک رابطه اقتصادی بر پایه اعتماد و صداقت خواهیم داشت.


ایران، آماده ایجاد مرکز مشترک انتقال فناوری
مهدی صادقی‌نیارکی سومین نفری بود که پشت تریبون قرار گرفت؛ وی با خوشامدگویی به شرکت‌های آلمانی حاضر در همایش گفت: امیدوارم این سمپوزیوم و این نشست دستاوردهای منحصربه‌فردی را برای صنعت شیرینی و شکلات به همراه داشته باشد و بتوانیم به‌عنوان یک الگوی موفق در سایر رشته‌های صنعتی از این همایش الگوبرداری کرده و سیاست‌های توسعه‌ای کشور را در زمینه اقتصاد و صنعت با همکاری سالم میان بخش خصوصی ایران و بخش خصوصی کشورهای صاحب سبک برقرار کنیم. امیدواریم انجمن‌های کشور ما نیز بتوانند از این فرصت‌های پیش‌آمده استفاده کنند و صاحب شراکت‌های خوب و موفق و نیز شاهد حضور شرکت‌های خارجی در ایران باشیم.
وی با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وضع شده گفت: در سال‌های گذشته سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که نوع جدیدی در نگرش به اقتصاد، صنعت و تجارت است در دستور کار دولت قرار گرفت. این سیاست‌ها دو شاخص اساسی دارد که شامل درون‌زایی و برون‌گرایی با هم است. صادرات مشترک و انتقال دانش فنی ازجمله مواردی است که در بین قوانین اقتصاد مقاومتی وجود دارد و شرکت‌هایی که قصد ایجاد همکاری با بخش خصوصی را دارند نیز باید آن را رعایت کنند.
مدیر کل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران کشور بزرگ و صنعتی است که صاحب سبک، ابتکار، فرهنگ است و وضعیت جغرافیایی آن نیز بی‌نظیر است. ایران می‌تواند به‌عنوان یک هاب در منطقه عمل کرده و مرکزی باشد برای سرمایه‌گذاری کشورهای بزرگ و صنعتی مانند آلمان؛ با وجود نیروی انسانی توانمند و فارغ‌التحصیلان حوزه مهندسی که می‌توانند در این حوزه فعالیت کنند.
وی در پایان به بحث انتقال دانش و تربیت مهندسان اشاره و اعلام کرد: آمادگی ایجاد مرکز مشترک انتقال فناوری در صنعت شیرینی و شکلات به ایران از سوی بخش خصوصی و با حمایت‌های بخش دولتی وجود دارد. با هزینه‌های ناچیز می‌توان تکنیسین‌های ایرانی را برای حضور در این حوزه تربیت کرد. این تکنیسین‌ها می‌توانند در کشور ایران حاضر باشند و حتی می‌توان آنها را به کشورهای دیگر به‌عنوان نماینده فرستاد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 454
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران