پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354903 تاریخ : 1397/06/03-11:10:47
,10033,
16 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در هرمزگان به بهره برداری می رسد

همزمان با هفته دولت؛

16 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در هرمزگان به بهره برداری می رسد

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان گفت: 16 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری به ارزش 80 میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح خواهد شد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور،  امید ذاکری در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که توسط منافقان کوردل به شهادت رسیدند، عنوان کرد: در هفته دولت سال جاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان 16 پروژه را با حضور مدیران ارشد استان افتتاح خواهد کرد.

وی بیان داشت: از این 16 پروژه، 14 پروژه مربوط به عملیات آبخیزداری و آبخوانداری بوده و دو پروژه نیز در زیر بخش جنگلکاری(توسعه جنگلهای حرا)  و مقابله با اثرات بیابانزایی و با هدف تقویت و توسعه پوشش گیاهی و تثبیت ماسه های روان است.

ذاکری خاطرنشان کرد: پروژه اثر بخشی که جزو پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت قلمداد شده در بخش مقابله با اثرات بیابانزایی، عملیات مالچ پاشی در سطح 1000 هکتار است که در منطقه گتی در حوزه شرق شهرستان جاسک می باشد که توانسته است شرایط زیستی را برای زندگی در این منطقه نسبت به قبل به میزان زیادی بهبود ببخشد.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان، از نظر پراکنش جغرافیایی 16 پروژه ، 3پروژه در شهرستان حاجی آباد، شهرستان های جاسک، قشم و بندرلنگه هر کدام دو پروژه، و شهرستان های بشاگرد، بندرعباس، میناب، بندرخمیر، بستک، رودان و سیریک هر کدام یک پروژه است.

وی افزود: با افتتاح 14 پروژه عملیات آبخیزداری و آبخوانداری برآورد میگردد بتوان بیش از 9 میلیون متر مکعب از رواناب های سطحی را کنترل سالانه مهار و کنترل کرد.

ذاکری اضافه کرد: یک پروژه آبخیزداری نیز که در شهرستان بستک افتتاح خواهد شد بصورت مشارکتی و 100 درصد توسط خیرین در منطقه تدروئیه شهرستان بستک تامین اعتبار شده است که سازه ای چند منظوره و با اهداف مهار و کنترل سیلاب های فصلی، تامین آب برای توسعه فضای سبز و افزایش جذابیت طبیعت گردی آبگرم است.

وی ادامه داد: مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای مجموع 16 پروژه قابل افتتاح در هفته دولت قریب به 80 میلیارد ریال بوده است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان در پایان اظهار امیدواری کرد که به عنوان سربازان نظام و خادمان مردم بتوانیم با پیروی از شهدای دولت، خدمتگزاران خوبی برای هم استانی های عزیز باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 480
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران