پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353217 تاریخ : 1397/05/07-13:52:39
,17,
کسانی که مبادرت به خرید ارز کنند اطلاعاتش جمع آوری می شود

رئیس سازمان امور مالیاتی:

کسانی که مبادرت به خرید ارز کنند اطلاعاتش جمع آوری می شود

تقوی نژاد: تمام کسانی که مبادرت به خرید ارز کنند اطلاعاتش را دریافت کردیم ولی اگر کسی مبادرت به فعالیت اقتصادی کرده باشد می تواند فعالیت خود را ادامه دهد و در خرداد یا تیر اظهار نامه ارایه کند و ما یک سال فرصت داریم رسیدگی کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سید کامل تقوی نژاد در یک برنامه تلویزیونی درباره مقدار مالیات دریافتی در 4 ماه ابتدایی امسال گفت: ما در 4 ماهه اول سال 1397، 30 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی کسب کردیم این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 10 درصد رشد را نشان می‌دهد در این زمینه هم در بخش مالیات بر عملکرد و هم در بخش مالیات بر ارزش افزوده شاهد رشد بودیم.

وی افزود: با توجه به اینکه دوره‌های اخذ اظهارنامه از مودیان مالیاتی 4 دوره سه ماهه است تلاش خواهیم کرد که عمده مالیات در این بخش با خود اظهاری انجام شود.  ما توانستیم 4 میلیون و 863 هزار اظهار نامه را دریافت کنیم که از این تعداد 4 میلیون و 160 هزار تا در بخش مشاغل و خودرو بوده و بیش از 280 هزار تا در بخش اشخاص حقوقی و حدود از 430 هزار اظهار نامه در بخش املاک اجاره و مستقلات داشتیم که رشدی منطقی داشت.

رئیس سازمان امور مالیاتی در پاسخ به اینکه امسال رابطه شما با اصناف و بخش تولید چطور بود؟ گفت: جهت گیری سازمان تعامل است. ما به دنبال اعتماد آفرینی هستیم. امسال مثل سال گذشته بیش از یک میلیون و 700 هزار مودی که در بخش اصناف وجود دارد  توافق کردیم که صرفا 5 درصد نسبت به عملکرد سال 1395 آن ها مالیات برای عملکرد سال 1396 لحاظ کنیم.

تقوی نژاد افزود: ما بخشودگی جرایم را مثل سال گذشته تمدید و بدهی ها را تقسیط کردیم و بخشی از بنگاه‌های کوچک و متوسط را با خود اظهاری مورد پذیرش قرار دادیم. سال گذشته 1700 میلیارد تومان به صادر کنندگان مسترد کردیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا صنف زرگر ها از پرداخت بخشی از مالیات مستثنی شدند؟ گفت : طبق لایحه دولت نرخ مالیات بر طلا از 9 درصد به 3 درصد کاهش پیدا می کند. با نماینده بخش زرگر ها جلساتی داشتیم. قرار شد به جای آنکه 3 درصد را از اصل طلا مالیات بگیریم 9 درصد را از مابه التفاوت بگیریم. یعنی نرخ متعادل شود و در عوض از مابه التفاوت بگیریم. به شرطی که کلیه معاملات طلا در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور انجام شود. الان هم مشکل در بخش مالیات بر ارزش افزوده نیست چرا که افراد عادی که مقدار کمی طلا خریداری می کنند 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت می کنند.

تقوی نژاد ادامه داد: از 22 شرکت وارد کننده خودرو اطلاعات گرفتیم این شرکت ها در طی سال 1394 و 1395، 5 میلیارد و 600 میلیون تومان مالیات داده‌اند ولی تا الان 830 میلیارد تومان از آنها مالیات گرفتیم.

وی افزود: ما برای ارز و سکه و خودرو کارگروه ویژه تشکیل دادیم. با همکاری دستگاه هایی مثل بانک مرکزی، دستگاه‌های امنیتی و وزارت صنعت و معدن  6 میلیون و 400 هزار رکورد اطلاعات از کسانی که فعالیت خرید و فروش ارز و سکه داشتند به دست آوردیم. با توجه به ماده 169 قانون کسانی که بیش از 100 هزار دلار در سال مبادرات به خرید و فروش ارز می کنند باید اطلاعاتشان ارسال شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: ما درباره فعالیت سکه و ارز پیشنهادی داشتیم و آن اینکه از سکه پلکانی مالیات اخذ شود مثلا کسی که برای مهریه یا موارد دیگر تا 25 تا سکه خریدار مالیاتی نپردازد و از این بیشتر پلکانی دریافت کنیم. البته این پیشنهاد تایید نشد.

وی ادامه داد: تمام کسانی که مبادرت به خرید ارز کنند اطلاعاتش را دریافت کردیم ولی اگر کسی مبادرت به فعالیت اقتصادی کرده باشد می تواند فعالیت خود را ادامه دهد و در خرداد یا تیر اظهار نامه ارایه کند و ما یک سال فرصت داریم رسیدگی کنیم.

تقوی نژاد ادامه داد: ما از اختیارات ماده 163 قانون که می‌گوید سازمان امور مالیاتی می تواند به نسبت ماخذی از مالیات‌های سال های قبل و یا نسبتی از فعالیت سال های مورد فعالیت مودی مالیات را به صورت علی‌الحساب تشخیص دهد استفاده کردیم و کارگروهی ویژه برای ارسال و دسته بندی تشکیل دادیم.

وی گفت: دولت باید علاوه بر نرخ های موجود 60 درصد از سود واردات خودرو را اخذ کند و در درآمدهای گمرک شناسایی کند. رئیس گمرک اطلاعات واردات خودرو در سال 1396 را در اختیار ما گذاشته. چند شرکت و چند شخصیت حقیقی و حقوقی را شناسایی و رسیدگی می کنیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی در پاسخ به اینکه آیا آقا زاده‌ها جزو افرادی که شناسایی شده‌اند هستند؟ گفت: من در مالیات گرفتن خط قرمز ندارم، ولی مالیات گرفتن کار آسانی نیست سفارش می‌شود توصیه می‌شود تهدید می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 257
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران