پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353430 تاریخ : 1397/05/10-17:36:48
,17,
واردات 80 درصد نیاز کاغذ سفید و 100 درصد نیاز کاغذ روزنامه کشور

ابوالفضل روغنی ، رئیس سندیکای کاغذ؛

واردات 80 درصد نیاز کاغذ سفید و 100 درصد نیاز کاغذ روزنامه کشور

ظرفیت سازی های انجام شده در تولید کاغذ کشور برای کاغذ تحریر 180هزار تن و برای روزنامه تقریبا 30هزار تن می باشد و در صورت عدم حمایت و مقرون بصرفه نبودن برای تولید کننده ، تولید صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، ابوالفضل روغنی ، رئیس سندیکای کاغذ در حاشیه اولین نمایشگاه بین المللی کاغذ و مقوا گفت: اگر بتوانیم خرید و فروش را بصورت شفاف انجام دهیم هیچ اتفاقی نمی افتد، چون نمی‌توانیم؛ پای فرصت طلب‌ها و افراد غیر حرفه‌ای باز می‌شود.

وی تصریح کرد: در بحث مواد اولیه بیش از گذشته در مضیقه هستیم و با مشکلات جدی‌تری روبرو هستیم، تحریم‌ها دارای آثار مخربی بوده و باید تدبیر و مدیریت صورت پذیرد.

روغنی با تاکید بر اتفاقات عرصه تولید گفت: ظرفیت سازی های انجام شده در تولید کاغذ کشور برای کاغذ تحریر 180هزار تن و برای روزنامه تقریبا 30هزار تن می باشد و در صورت عدم حمایت و مقرون بصرفه نبودن برای تولید کننده ، تولید صورت نمی‌گیرد. 

وی با توضیح عبرت گرفتن روزنامه نگاران از تجربیات سایر روزنامه نگاران دنیا افزود: استفاده از کاغذهای گران قیمت برای روزنامه‌ها و مجلات در کشورمان به هزار و یک دلیل اشتباه است و متاسفانه ما به سمت استفاده از بهترین کاغذ برای روزنامه می‌رویم که این کار خوب نیست و باعث از بین رفتن منابع کشور می‌گردد، اتفاقا برای کاغذ روزنامه باید از کاغذ بازیافت استفاده کنیم که حتی ارزانتر باشد. در کشورهای اروپایی از پایین‌ترین و ضعیف‌ترین کاغذ موجود برای کاغذ روزنامه استفاده میکنند زیرا استفاده آن فقط بمدت چند ساعت و کوتاه مدت است. 

روغنی تصریح کرد برخی افراد سودجو و فرصت طلب در حال احتکار کاغذ و فروش آن با قیمت بالا هستند تا کنترل از دستگاه نظارتی خارج شده و روند توزیع کاغذ با قیمت بالا ادامه یابد. به همین دلیل است دولت یارانه میدهد و دیگران نباید سواستفاده کنند و ما نباید اجازه بدهیم از این ماجرا سوء استفاده شود. ما بعنوان سندیکای تولید کننده کاغذ و مقوا آمادگی داریم که دولت اگر به ما مجوز بدهد و بخواهند ما با مرتکبین برخود نماییم.

رئیس سندیکای کاغذ درباره برخورد با احتکار کاغذ گفت: متاسفانه هم اکنون احتکار جدی در حال رخ دادن است ؛ مردم و سندیکا باید  به معرفی و شناسایی فضای احتکار کمک کرده و با همکاری دستگاههای قضایی و نظارتی به احتکار پایان بدهند ، این در حالیست که قاچاق در موضوع کاغذ وجود ندارد، آنچه که مشهود است قاچاق ارز است ، ارز با قیمت ارزان به کاغذ تعلق میگیرد و این موضوع باعث قاچاق کاغذ می‌گردد ولی کاغذ به تنهایی محصول قاچاق نیست و منعی نیز برای صادرات وجود ندارد لذا عمده صادرات ما قانونی از کشور خارج میشود و دلیلی برای جلوگیری آن وجود ندارد.

وی در پایان گفت: ممنوعیت در کاغذ سفید است و ما نیز تولید کاغذ سفید نداریم، 80درصد نیاز کاغذ سفید و 100درصد نیاز کاغذ روزنامه کشور وارد میشود، درصورتی که کشور توان تولید آن را دارد.

اولین نمایشگاه تخصصی بین المللی کاغذ، مقوا، فراورده های سلولوزی و ماشین آلات مربوطه از 10 لغایت 13 مرداد ماه 1397 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری می باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 411
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران