پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 214505 تاریخ : 1395/06/08-17:44:18
,10026,
معرفی اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ISSA)

معرفی اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ISSA)

اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی(ISSA)، سازمانی راهبردی بین المللی برای نمایندگی ها و سازمانهای تامین اجتماعی و دپارتمان های دولتی بشمار می رود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،  این نهاد در 4 اکتبر سال1927 تحت نظارت سازمان بین المللی کار (ILO) و بنا به درخواست تعدادی از کشور های اروپائی برای به اشتراک گذاشتن تجارب، اطلاعات و هماهنگی های ملی در حوزه طرح های بیمه های اجتماعی بنا نهاده شد. تلاش این نهاد در سطح بین المللی، حمایت مشتاقانه ILO را دربر داشت و به ویژه بر چشم انداز تامین اجتماعی مبتنی بر عدالت اجتماعی تاکید شده است. بین سالهای1975 تا 2004، ISSA مشخصات بین المللی خود را تقویت و حمایت برای نقش کلیدی امنیت اجتماعی در توسعه اجتماعی و اقتصادی، ترویج گفتگوی متعادل و آگاهانه در میان سیاست گذاران را ادامه داد. در حال حاضر وب سایت های چند زبانه ISSA به یک مرجع بین المللی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات تامین اجتماعی تبدیل شده است.

در سال 2004خانم کورازون دولاپاز برناردو از فیلیپین به عنوان اولین رئیس زن ایسا برگزیده شد و سپس در سال 2005 هانس هورست کنکلوسکی از کشور دانمارک به عنوان دبیرکل این اتحادیه انتخاب شد و این دو  نفر، ایسای نوین را طراحی و روند نوسازی را آغاز کردند و پیاده سازی برنامه های متنوعی از فعالیت های بیمه ای با مفهوم تامین اجتماعی پویا که یک تامین اجتماعی در دسترس، پایدار و فعال و فراهم کننده ابعاد اجتماعی جهانی آن است را در دستور کار خویش قرار داده است.

امروزه، پس از سپری شدن 85 سال از تاسیس ایسا، 327سازمان تامین اجتماعی از157 کشور جهان در اروپا، آفریقا، آمریکا، آسیا و اقیانوس آرام عضو آن هستند و ایسا به یک سازمان بین المللی نهادهای تامین اجتماعی تبدیل شده و محلی برای مباحث حرفه ای تامین اجتماعی تبدیل شده است.

پاسخ به چالش هایی نظیر عواقب ناشی از بحران مالی و اقتصادی، تحولات اجتماعی و جمعیت شناختی و نوآوری در خدمت به رسالت اصلی آن که ترویج و توسعه تامین اجتماعی در سراسر جهان به منظور پیشبرد شرایط اجتماعی و اقتصادی مردم بر اساس عدالت اجتماعی است از جمله برنامه های کنونی ایسا است.

 

جایگاه سازمان تأمین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در ایسا

سازمان تأمین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران، یکی از اعضاء اصلی اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی محسوب می‌شود و در سی و یکمین مجمع عمومی و سومین نشست جهانی این اتحادیه که در آبان ماه سال 1392 در قطر برگزار شد، برای سومین بار متوالی با اکثریت آراء به عضویت مجدد هیات رئیسه در منطقه آسیا و اقیانوسیه برای مدت 3سال پذیرفته شد و مطابق اساسنامه این اتحادیه، دارای حق رأی برای انتخاب ریاست، خزانه دار اتحادیه و اعضاء کمیسیونهای فنی و کمیسیونهای کنترل و نظارت است.

لازم به ذکر است نمایندگان سازمان تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در طول سالهای عضویت سازمان در اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ایسا)، در سال 1394 به عضویت کمیسیون های فنی «سرمایه گذاری ذخایر تامین اجتماعی» و «مطالعات امور مالی، اکچوئری و آمار» انتخاب شده اند.

 

کمیسیون های فنی اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ایسا)

اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی، در حال حاضر دارای13 کمیسیون فنی به شرح زیر با 85 عضو است که این کمیسیون ها به عنوان رکن سیاستگذاری جهانی در ایسا عمل می کنند.

•        کمیسیون فنی جمع آوری حق بیمه و قانونمندی

•        کمیسیون فنی سیاست های اشتغال و بیمه بیکاری

•        کمیسیون فنی مزایای خانواده

•        کمیسیون فنی سرمایه گذاری ذخایر تامین اجتماعی (نماینده سازمان تامین اجتماعی ایران به عنوان نایب رییس)

•        کمیسیون فنی فناوری اطلاعات و ارتباطات

•        کمیسیون فنی بیمه حوادث شغلی و بیماری ناشی از شغل

•        کمیسیون فنی بیمه بیماری و مراقبتهای درمانی

•        کمیسیون مزایای متقابل جوامع

•        کمیسیون فنی مطالعات امور مالی، اکچوئری و آمار (نماینده سازمان تامین اجتماعی ایران به عنوان نایب رییس)

•        کمیسیون فنی سالمندی، ازکارافتادگی و بازماندگان

•        کمیسیون فنی پژوهش و تجزیه و تحلیل سیاست های تامین اجتماعی

•        کمیسیون فنی سازمان مدیریت و نوآوری

•        کمیسیون ویژه پیشگیری 

 

گفتنی است، سمینار منطقه ای اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ایسا) در سطح ملی و بین المللی به میزبانی سازمان تامین اجتماعی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ 9 و 10 شهریورماه سال جاری در تهران برگزار می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 348
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران