پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 224968 تاریخ : 1395/06/17-14:42:19
,17,
فهرست تحریم ها را برای ارائه خدمات به رسمیت نمی شناسیم

وزیر اقتصاد:

فهرست تحریم ها را برای ارائه خدمات به رسمیت نمی شناسیم

طیب نیا تاکید کرد: ما به هیچ وجه فهرست اسامی افراد و نهادهای داخلی مورد تحریم سازمان ملل و آمریکا را به رسمیت نمی شناسیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شبکه اخبار اقتصاد و دارایی (شادا), علی طیب نیا در بخش دیگری از گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما با بیان این مطلب اظهار داشت: در برنامه اقدام,, هیچ حکمی مبنی بر الزام جمهوری اسلامی به عدم ارائه خدمات مالی و پولی به نهادها و افراد تحت تحریم سازمان ملل در ارتباط با بحث های غیر هسته ای وجود ندارد.

وی افزود: در مذاکرات هسته ای هم آنچه مورد بحث بود مربوط به تحریم های مربوط به فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی بود و نهایتا هم در قطعنامه 2231 شورای امنیت تنها فهرستی از افراد و شرکت های ایران باقی ماند که به دلایل غیرهسته ای در تحریم باقیمانده بودند.
وی تصریح کرد: بنابراین بر خلاف آنچه گفته می شود چه همکاری ما با گروه اقدام مالی شکل می گرفت یا خیر? این فهرست کماکان وجود داشت
طیب نیا یادآور شد: به هر حال ما این فهرست را اصلا به رسمیت نشناخته و اعمال تحریم های سازمان ملل در داخل کشور علیه آنها هیچ موضوعیت و مشروعیتی ندارد.
وی با اشاره به نامه رییس کل بانک مرکزی خطاب به بانک ها مبنی بر عدم وجود تحریم داخلی اظهار داشت: چنانچه مشاهده شد حتی افراد باقیمانده در لیست تحریم نیز در داخل کشور برای نقل و انتقال پول و انجام معامله هیچ محدودیتی نداشته و ندارند.
وزیر اقتصاد ادامه داد: بنابراین آنچه به عنوان تحریم ها در خصوص افراد و نهادهای مذکور قابل اعمال است مربوط به طرف های بین المللی است که ملزم به رعایت تحریم های سازمان ملل هستند و به طور کامل از اختیار ما خارج است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 349
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران