پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 214413 تاریخ : 1395/06/07-16:07:09
,15,
شبکه ملی اطلاعات از مهم ترین طرح های افتتاح شده در هفته دولت برای مردم است

دکتر اسحاق جهانگیری:

شبکه ملی اطلاعات از مهم ترین طرح های افتتاح شده در هفته دولت برای مردم است

دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در آیین رونمایی از شبکه ملی اطلاعات با ابراز خرسندی از این اتفاق مهم اظهارداشت: در بین طرحهای بزرگ افتتاح شده در هفته دولت هیچ کدام به اهمیت این طرح برای مردم و کشور نیست

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر جهانگیری در این مراسم که با حضور وزیر ارتباطات دبیر عالی شورای فضای مجازی و مدیران بخش های دولتی و خصوصی همراه بود افزود: از تمامی دستدرکاران این شبکه تقدیر می نمایم

وی با تاکید بر نقش اطلاعات در عصر حاضر ادامه داد: در سایه دسترسی به اطلاعات فرصتهای جدید اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی شکل می گیرد که چگونگی دسترسی ما به اطلاعات می تواند فرصتی جهت رشد اقتصادی کشور باشد.

دکتر جهانگیری در عین حال هر فرصت بزرگ را با همراه با تهدید دانست و ادامه داد: مهم آن است که در برابر تحولات نه منفعل سردرگم بود و نه گریزان بلکه باید با رصد تحولات به موقع دست به انتخاب و اقدام زد

معاون اول رئیس جمهور همچنین به عامل مهم توامندسازی فرهنگی و اجتماعی در مواجه با تحولات فناورانه در دنیا اشاره کرد و افزود: قدرت اصلی در برابر تحولات قدرت فرهنگی است که بارها مقام معظم رهبری بر آن تاکید نموده اند.

وی همچنین ادامه داد: مصمم هستیم شرایطی بوجود آوریم که کشور به اطلاعات مورد نیاز با بهترین روش دسترسی یابد.

دکتر جهانگیری شبکه ملی اطلاعات را مهمترین وسیله به منظور دسترسی سریع، امن، با کیفیت به اطلاعات عنوان کرد و گفت: کار بزرگی صورت گرفته است و تا کنون توسط بخش خصوصی و دولتی بیست هزار میلیارد تومان برای این شبکه سرمایه گذاری شده است سهم دولت نیز بیست درصد این مبلغ می باشد.

وی با تاکید بر این که شبکه ملی اطلاعات هیچگونه سدی در راه دسترسی مردم به اطلاعات نخواهد بود افزود: دولت تدبیر و امید از ابتدا دسترسی آزاد به اطلاعات را در دستور کار خود قرار داد و نسبت به آن اهتمام ورزید.

معاون اول رئیس جمهور ایران را جزو پنج کشور دارای مهندس فارغ التحصیل در دنیا برشمرد و گفت: این حجم بالای نیروی جوانان تحصیل کرده فنی فرصتی است که زمینه اشتغال و توسعه کشور را بر اساس آن شکل دهد.

دکتر جهانگیری با تاکید بر اینکه باید دولت همراه و الکترونیک به سرعت در کشور شکل بگیرد اظهار داشت: به منظور رفاه و رضایت مردم خوشبختانه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بخش خصوصی زیرساخت های خوبی برای شبکه ملی اطلاعات ایجاد شده است که ضروری است دستگاه ها خدمات خود را با استفاده از بستر ایجاد شده به مردم ارائه دهند تا به اهداف خود در این زمینه دستیابیم.

وی با اشاره به داشتن شبکه ملی اطلاعات در تمام کشورهای توسعه یافته گفت: این فرصت جدیدی است که کمک می کند توسعه کشور به خوبی پیش رود.

دکتر جهانگیری در عین حال اقدامات صورت گرفته در خصوص توسعه شبکه بدون هیچگونه قطعی را بسیار قابل تقدیر دانست و افزود: امیدوارم این خدمت دولت خدمت ماندگاری برای مردم بوده و از آن استفاده مطلوبی ببرند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 234
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران