پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 213322 تاریخ : 1395/05/18-13:00:35
,15,
خدمات ارتباطی مبتنی بر مکان دارای ضابطه و مقررات می شود

با تلاش رگولاتوری و نظرخواهی از فعالان؛

خدمات ارتباطی مبتنی بر مکان دارای ضابطه و مقررات می شود

معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) از انتشار فراخوان نظرسنجی تخصصی درباره تدوین چارچوب و مقررات خدمات ارتباطی مبتنی بر مکان (Location-Based Services) در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،  صادق عباسی شاهکوه معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) گفت: خدمات مبتنی بر مکان یا مکان محور (LBS) مجموعه ای از خدمات وسیع و گسترده با کاربردهای متنوع فنی، تجاری، فرهنگی و امنیتی است که با استفاده از شبکه ها و تجهیزات انتهایی مخابراتی مانند گوشی و رایانه تخت (تبلت) ارایه شده و بخشی از پلتفرم ها و خدمات اینترنت اشیا (IOT) به شمار می رود.

وی افزود: دارندگان پروانه با توجه به اینکه در ارایه بخشی از این خدمات گسترده نقش مستقیمی دارند، نبود مقررات لازم برای ارایه این دسته از خدمات از یک سو منجر به گسترش خدمات مبتنی برجی.پی.اس (GPS ) می شود که تحت کنترل و نظارت شرکت های بین المللی غیرایرانی است و از سوی دیگر مانع سرمایه گذاری اپراتورها برای ارایه این خدمات مبتنی بر شبکه های تلفن همراه در کشور شده است.
عباسی شاهکوه خاطرنشان کرد: اینترنت اشیا (IOT) در حوزه های مختلفی چون سلامت، خدمات شهر هوشمند و حمل و نقل توسعه پیدا کرده است. 
اینترنتِ اشیاء (Internet Of Things) مفهومی جدید در دنیای فناوری و ارتباطات است و به صورت خلاصه اینترنت اشیاء فناوری مدرنی است که در آن برای هر موجودی (انسان، حیوان و یا اشیاء) قابلیت ارسال اطلاعات(داده ) از طریق شبکه های ارتباطی، اعم از اینترنت یا اینترانت، فراهم می شود.
فرآیند ارسال داده ها در فناوری اینترنت اشیاء بدین ترتیب است که به سوژه مورد نظر یک شناسه یکتا و یک پروتکل اینترنتی (IP) تعلق می گیرد که داده های لازم را برای پایگاه داده مربوطه ارسال می کند. داده های یکه توسط ابزارهای مختلف از قبیل گوشی های تلفن همراه و انواع رایانه ها و تبلت ها قابل مشاهده خواهند بود.
کارشناسان انتظار دارند در سال 2020 تعداد دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیا به 24 میلیارد دستگاه و تعداد دستگاه های کامپیوتری قدیمی مانند تلفن همراه هوشمند، تبلت ساعت هوشمند به 10 میلیارد دستگاه برسد.
کارشناسان موسسه BI Intelligence انتظار دارند میزان سرمایه گذاری جهانی در راهکارهای اینترنت اشیا تا پنج سال آینده به حدود 6 تریلیون دلار برسد. 
معاون رگولاتوری با اشاره به این که آگاهی قبلی از نظرهای ذینفعان در این بخش زمینه ای فراهم می کند تا مقررات کاملتر و بهتری وضع شود، از علاقمندان و ذینفعان دعوت کرد در این نظرسنجی مشارکت کرده و پاسخ های خود به سوالات طرح شده در این باره را به صورت مکتوب تا پایان مرداد سال جاری به معاونت بررسی های فنی و صدور پروانه رگولاتوری ارسال کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 279
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران