پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279439 تاریخ : 1396/02/17-12:42:53
,17,
برگزاری یازدهمین نشست شورای هماهنگی حراست‎های وابسته و تابعه وزارت اقتصاد

برگزاری یازدهمین نشست شورای هماهنگی حراست‎های وابسته و تابعه وزارت اقتصاد

یازدهمین نشست شورای هماهنگی حراست‎های وابسته و تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور مقامات سازمان حراست کل کشور، مدیران مرکز حراست، مدیران کل حراست‏های بانک‏ها، گمرک، مالیاتی، بورس، بیمه مرکزی و شرکت‏های بیمه، و سایر مدیران حراست‏های تابعه وزارت متبوع برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، مدیر کل جرایم پولی و مالی وزارت اطلاعات طی سخنانی در این نشست، گزارشی از اقدامات پیشگیری و برخورد با مفاسد مالی در دستگاه‏های مختلف را ارایه و الزامات بهبود اقدمات کنشی را تشریح نمود.


وی همچنین از جلوگیری از دهها عملیات گسترده سرقت الکترونیکی منابع  بانکی با همکاری حراست بانک‏ها از وزارت اطلاعات خبر داد.

این گزارش حاکی است، مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت متبوع نیز طی سخنانی در این نشست، ممانعت از سوءاستفاده احتمالی افراد، گروه‏ها و جریانات سیاسی از اطلاعات، اسناد، امکانات و اموال دستگاه‏ها برای اهداف تبلیغاتی کاندیداها را از جمله وظایف حراست در شرایط انتخابات عنوان کرد.

صالحی مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست و رییس شورا در سخنان خود، مراقبت به منظور ممانعت از سوءاستفاده احتمالی افراد، گروه‏ها و جریانات سیاسی از اطلاعات، اسناد، امکانات و اموال دستگاه‏ها برای اهداف تبلیغاتی کاندیداها را از مهمترین تکالیف حراست در شرایط انتخابات برشمرد.

وی ضمن تبیین کارآمدی شورای هماهنگی طی حدود دو سال فعالیت، نقش این شورا را بهینه سازی تکالیف آسیب شناسی و آسیب زدایی، هم افزایی، تسهیل تبادل تجارب، تقویت وحدت رویه و استانداردسازی، ارتقای اقتدار حراستی، مساعدت به هم گرایی نهادی، ارتقای برنامه محوری، توسعه مسئولیت‏های حراستی در حوزه امنیت اقتصادی، تقویت ایفای نقش گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی بر شمرد و خواهان کاربردی‏تر شدن فعالیت کمیته‏ها و کارگروه‏های ذیل شورا شد.

در ادامه، مدیران کل حراست بانک ملت، بانک صادرات، بانک مسکن، سازمان امور مالیاتی، گمرک و سازمان بورس گزارش‏های آسیب شناسی و برنامه آسیب زدایی در حوزه ماموریت خود را به شورا ارایه دادند.

در بخش دیگری از این نشست، قائم مقام سازمان حراست کل کشور در سخنانی، اظهار داشت: امروز مدیران عالی دستگاه‏ها انتظار دارند حراست‏ها با طراحی و اجرای برنامه‏های پیشگیرانه،  احتمال بروز مفاسد مالی و اداری را به حداقل برسانند.

حجت‏ الاسلام زاهدی قائم مقام سازمان حراست کل کشور ضمن تشریح روش‏هایی برای برخود با مفاسد سازمان یافته بر ماموریت حراست‏ها به منظور رعایت حق ‏الناس تاکید و بیان داشت: هر آسیبی که به منابع پولی و مالی کشور وارد شود چون حق الناس است در برابر تمامی مردم در هر دو دنیا باید پاسخگو باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 336
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران