پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 213183 تاریخ : 1395/05/16-11:22:07
,15,
بررسی طرح رجیستری موبایل برای مبارزه با قاچاق

بررسی طرح رجیستری موبایل برای مبارزه با قاچاق

رئیس اتحادیه موبایل و لوازم صوتی و تصویری از برگزاری جلسه‏ای با حضور اعضای اتحادیه‏ها و دادستانی برای بررسی ابعاد طرح رجیستری گوشی موبایل و قاچاق این کالا خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، ا ابراهیم درستی با اشاره به برگزاری جلسه با حضور اتحادیه‏ها از جمله اتحادیه‏های مرتبط با تلفن همراه و دادستانی تهران پیرامون موضوع قاچاق کالا به‌ویژه کالای تلفن همراه خبر داد و جزئیات این جلسه را تشریح کرد. رئیس اتحادیه موبایل و لوازم صوتی و تصویری افزود: در این جلسه اتفاق نظر اعضای اتحادیه ‏ها برای مبارزه با کالای قاچاق اعلام شد و تمامی اعضا معتقد بودند که مبارزه با کالای قاچاق باید در گلوگاه‏ها و پیش از رسیدن به واحدهای صنفی انجام شود تا آرامش در سطح بازار برهم نخورد.

وی ادامه داد: از گلوگاه ورود کالا تا بازار تهران هزار کیلومتر فاصله است و باید شرایطی که باعث می‏‏شود کالای قاچاق بدون مزاحمت این مسیر را طی کند و به بازار برسد از بین برود. درستی با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق با از بین بردن انگیزه قاچاق حاصل می‏شود، گفت: در زمینه گوشی تلفن همراه تعرفه واردات یکی از انگیزه‏های قاچاق است که کاهش تعرفه می‏تواند این زمینه را از بین ببرد.

رئیس اتحادیه موبایل و لوازم صوتی و تصویری همچنین از کشف چند محموله گوشی قاچاق در هفته‏های گذشته خبر داد و گفت: در پی تصویب اقدامات مبارزه با قاچاق گوشی تلفن همراه چند محموله تاکنون در استان‏های مختلف کشف شده که در این باره یک متهم که اقدام به توزیع گوشی‏های قاچاق با هولوگرام‏های قاچاق می‏کرد نیز بازداشت شده است و کشف چند کانتینر گوشی قاچاق نشان می‏دهد که این افراد خاطی برای نخستین بار اقدام به این کار نکرده‏اند و پیش از این نیز در واردات قاچاق تجربه داشته است. 


منبع: دنیای اقتصاد



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 221
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران