پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 226261 تاریخ : 1395/07/12-18:44:50
,10029,
افزایش کارانه ی پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت اعلام کرد

افزایش کارانه ی پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت از افزایش کارانه ی پرستاران خبر داد و گفت این قشر از جامعه حداقل2 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، احمد میرزا بیگی در نشست خبری  در مورد حقوق پرستاران، گفت: پرستاران همچون سایر گروه‌های علوم پزشکی حقوق و کارانه دریافت می‌کنند و این مسئله براساس حکم کارگزینی و ابلاغ دولت صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه پرستاران حداقل 2 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، گفت: میزان دریافتی پرستاران شرکتی نیز نباید کمتر از این باشد. در ارتباط با میزان کارانه‌ها نیز در مقایسه با سال 92 میانگین 3 برابر کارانه پرستاران افزایش یافته است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت اضافه کرد: براساس نظام پرداخت نوین، سهم کارکنان غیر پزشک به حدود29 درصد رسیده است و این در حالی بوده که در دولت قبل در بهترین شرایط کارانه 22.5 درصد در نظر گرفته می‌شد.

میرزابیگی با تاکید بر اینکه یک سوم استاندارد دنیا پرستار داریم، گفت: به شدت به افزایش تعداد پرستار و به کارگیری آنها نیازمندیم، البته از سال آینده شاهد فارغ‌التحصیلی 11 تا 12 هزار پرستار خواهیم بود که این رقم تا قبل از این حدود5 هزار نفر در سال بود.

وی اضافه کرد: تیمی را برای بازرسی بیمارستانهای خصوصی تشکیل داده‌ایم که تاکنون 12 بیمارستان را بررسی کرده‌اند و زمانی که این تعداد افزایش یابد آیین‌نامه و ابلاغاتی را خواهیم داشت.

میرزا بیگی عنوان کرد: معاونت پرستاری پس از اجرای طرح تحول تثبیت شده و سالیانه برنامه‌های معاونت پرستاری در شورای معاونین مطرح و در کتاب برنامه‌ریزی عملیاتی وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

وی از سطح‌بندی خدمات پرستاری به صورت حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای خبرداد و اعلام کرد: بعد از نظرخواهی از تمامی مجامع پرستاری و ساماندهی نیروهای مرتبت مناسب با سطح‌بندی خدمات پرستاری به دو قسمت حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای تبدیل شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت از شروع ساخت و تهیه سریال52 قسمتی در شب میلاد امام رضا برای معرفی سیمای واقعی پرستار به جامعه خبرداد و گفت: 340 میلیارد ریال جهت پاویون‌های پرستاری اختصاص داده شده و وزیر بهداشت دستوری را برای توسعه انجمن‌های علمی پرستاری به تعداد گرایش‌های کارشناسی ارشد صادر کرده است.

میرزابیگی با بیان اینکه مشارکت خواهی از پرستاران در پست های مدیریت و غیر پرستاری به طور وسیع در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت می‌گیرد، گفت: 220 برنامه آموزش مداوم با نظر مجامع مختلف پرستاری ابلاغ و تصویب شده است.

وی گفت: آیین‌نامه جذب اعضای هیات علمی بالینی پرستاری ابلاغ شده است و بیمه‌نامه اعتباربخشی جدید بازنگری اساسی آن صورت گرفته همچنین شورای مشورتی و کمیته‌های 12 گانه تخصصی مراقبت‌های پرستاری در این معاونت با مشارکت حدود 10 نفر از صاحب‌نظران پرستاری و نهادهای پرستاری راه‌اندازی شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 237
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران