از سویی دیگر حفظ و نگهداری بیمه گذاران فعلی می تواند تا 7 برابر کم هزینه تر از جذب بیمه گذاران جدید برای شرکت می باشد. در میان محصولات بیمه ای، بیمه های زندگی یک بیمه نامه بلند مدت است و زنده نگاهداشتن بیمه نامه ها و حفظ و بیمه گذاران از اولویت های شرکت های بیمه می باشد؛ تحقیقات بیانگر این است که امروزه شانس ماندگاری مشتریان با اتکاء بر روش های سنتی به مراتب کمتر از استفاده از روش های نوین مشتری مداری است .
توجه به این نکته ضروری است که استفاده از نرم افزارهای متفاوت به صورت جزیره ای و پراکندگی اطلاعات مشتریان / بیمه گذاران را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل دسترسی به هنگام شبکه فروش به اطلاعات بیمه نامه ها و بیمه گذاران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
در بیمه های زندگی بسیاری از بیمه گذاران به دلیل عدم پیگیری به موقع اقساط بیمه نامه توسط شبکه فروش، حق بیمه را در زمان مناسب پرداخت نمی کننداز این رو ایجاد یک سیستم جامع که بتواند اطلاعات بیمه گذاران به صورت ساده در سطح بازازیاب، نماینده و شعبه در اختیار شبکه فروش قرار دهد، می تواند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد.
هدف اصلی شرکت بیمه کارآفرین از تولید این نرم افزار توسعه و پیشرفت مستمر در مسیر دیجیتال و ارائه خدمت بهینه به بیمه گذاران است. دیجیتالی شدن هر چه بیشتر مراحل فرآِیند فروش، سبب افزایش سطح تماس شرکت بیمه با بیمه گذاران می شودگام بعدی در مسیر توسعه این نرم افزار، ایجاد "مدیریت تجربه مشتریان"[1] خواهد بود تا شرکت قادر باشد براساس بازخوردی که از مشتریان دریافت می کند، در مسیر توسعه هر چه بیشتر گام بردارد.