پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 590061 تاریخ : 1400/07/26-20:23:23
,10027,
گزارش موردی شماره 65 با موضوع «هوش مصنوعی و کاربردهای آن در صنعت بیمه» منتشر شد

گزارش موردی شماره 65 با موضوع «هوش مصنوعی و کاربردهای آن در صنعت بیمه» منتشر شد

هوش مصنوعی در حال اثرگذاری بر همـه بخش هـا و همـه ابعـاد دنیـای ماسـت و این تاثیرات در آینـده هم ادامه خواهد یافت. در بیمه نیز، هوش مصنوعی بر همه مراحل زنجیـره ارزش بیمه(از استعلام های اولیه تا تسویه خسـارات) تـاثیر خواهـد گذاشـت.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی پژوهشکده بیمه، هوش مصنوعی مانند انسان توانایی اندیشیدن، یادگیری، تفسیر داده ها و استفاده از آموخته ها برای انجام انواع مختلفی از کارها را دارد و علاوه ‎بر آن قادر به ارائه محصولات جدید بیمه ای نیز هست. بررسی ها نشان می دهد که هوش مصنوعی هم اکنون در ارزیابی ریسک، قیمت گذاری و شناسایی تقلب بیمه ای و پیشگیری از آن به کار گرفته می شود و برخی از شرکت های بیمه در سراسر جهان در حال بهره برداری از منافع و مزایای آن هستند.

با توجه به اهمیت این موضوع، شصت و پنجمین شماره گزارش موردی به هوش مصنوعی و کاربردهای آن در صنعت بیمه اختصاص یافته است. در این گزارش که توسط وحیده نورانی کارشناس میز نوآوری پژوهشکده بیمه ترجمه شده، ضمن ارائه تاریخچه مختصری از پیشرفت های هوش مصنوعی؛ ریسک های فناوری، پتانسیل کاربرد هوش مصنوعی و فرصت های آن در کسب و کارهای صنعت بیمه بیان می شود. گزارش حاضر نقطه شروعی برای درک بهتر ابعاد کلیدی هوش مصنوعی و نحوه ارتباط آن ها با بیمه است و هدف آن کمک به بیمه گران برای آگاهی از این حوزه ی به سرعت در حال پیشرفت و توسعه می باشد. در این نشریه تاثیر هوش مصنوعی بر رشته های بیمه و همچنین ریسک های آن شامل ریسک هایی که در حیطه های شفافیت و اعتماد، اخلاقیات، تعهدات و مسئولیت ها و امنیت وجود دارد نیز مورد بررسی قرار می گیرند.
بر اساس یافته های این گزارش، با وجود پتانسیل بالای هوش مصـنوعی، بیمـه گران باید نسبت به ریسک های مرتبط با استفاده از این فناوری جدید که سرعت پیشـرفت زیـادی هـم دارد، آگـاه بوده و بـا توسـعه مدل ها و محصولات مناسب به تقاضاهای جدید پاسخ دهند.
جهت مشاهده و دریافت متن کامل گزارش موردی شماره 65 به صفحه اصلی وب سایت پژوهشکده بیمه و یا به نشانی https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/5369/Articles/view/17477/1518 مراجعه نمایید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 216
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران