پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 250337 تاریخ : 1395/09/12-17:02:08
,15,17,
گره‌گشایی روابط بین‌المللی بانکی با توسعه بانکداری الکترونیک

گره‌گشایی روابط بین‌المللی بانکی با توسعه بانکداری الکترونیک

مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با بیان اینکه در زمینه برقراری ارتباط با بانک‌های خارجی مشکلات و ضعف‌هایی در نظام بانکی وجود دارد گفت: فن آوری اطلاعات این مشکلات را کاهش داده البته استفاده صرف از فن آوری کافی نیست و باید بسترهای فرهنگی، اجتماعی و غیره را نیز ارتقا داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، کامران ندری در گفتگو با ستاد خبری ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، افزود: هرچند در بسیاری از حوزه ها از فن آوری اطلاعات و ارتباطات استفاده شده اما هم اکنون در مرحله ای هستیم که نیاز به این فن آوری در بانکداری الکترونیک به خوبی احساس می شود.

وی درباره ضعف قانون و قوانین لازم در حوزه بانکداری الکترونیک، گفت: با وجودی که محورهای ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت به نحو مناسبی طرح شده اما به دلیل ضعف فنی نظام بانکی، در بسیاری از این محورها حرف زیادی برای گفتن نداریم.

ندری با بیان اینکه، در حوزه پرداخت برخی قوانین تعریف شده تا اگر مشکلی ایجاد شد، بتوانیم مرجعی برای مراجعه به آن داشته باشیم، اظهارداشت: به عنوان نمونه برای خدمت بانکی مثل چک، قانون وجود دارد تا در صورت بروز مشکل به آن مراجعه شود اما در حوزه بانکداری الکترونیک با ضعف این قوانین مواجه هستیم. البته برخی قوانین از سوی بانک ها در این باره تعیین شده که در اکثر موارد یکطرفه است و در صورت بروز مشکل، منافع مشتری با مشکل مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های خوبی در حوزه فن آوری اطلاعات انجام شده، گفت: البته از فن آوری اطلاعات و ارتباطات در بخش هایی به خوبی بهره گیری شده که باید همین روند را در بانکداری الکترونیک هم داشته باشیم.

مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی ادامه داد: به لحاظ فنی توانسته ایم از این تکنولوژی در سطح قابل قبولی استفاده کنیم و خوشبختانه هم اکنون به نقطه ای رسیده ایم که تمام پرداخت های نظام بانکی به صورت الکترونیکی انجام می شود، البته تاکنون با مشکل جدی در نظام های پرداخت مواجه نشده ایم.

وی تصریح کرد: در واقعیت با وجود توسعه و پیشرفتی که در نظام بانکی و خدمات آن صورت گرفته است، در حوزه زیرساخت های بانکی و استاندارد سازی فرآیندهای بانکی از نظر حقوقی و نظارتی، اقدام قابل توجهی در سیستم بانکی و نظام های اجرایی انجام نشده است.

مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی ادامه داد: از فن آوری ارتباطات و اطلاعات می توانیم به شکل موثر تری در بانکداری الکترونیک استفاده کنیم. ما باید در این همایش سعی داشته باشیم تا زمینه های استفاده از فن آوری اطلاعات در خدمات بانکی را افزایش دهیم.

یادآور می شود، ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، 13 و 14 دی ماه 95 توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 202
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران