به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران گزارش عملکرد 22 بانک کشور در سال 1399 را منتشر کرده است. بر اساس گزارش های منتشر شده، بانک مهر ایران بهترین عملکرد را در شاخص نسبت مطالبات به مصارف داشته است.
نسبت مطالبات به مصارف شاخصی است که مشخص می کند چه میزان از تسهیلاتی که یک بانک پرداخت کرده، از موعد بازپرداخت آن گذشته اما اقساط آن از سوی مشتری واریز نشده است. در صورتی که این شاخص بالا باشد می تواند بانک ها را با ریسک های اعتباری و نقدینگی روبه رو کند.
بانک مهر ایران چند سال است که موفق شده این شاخص را زیر یک درصد نگاه دارد. عملکرد سال 1399 این بانک نیز مؤید همین موضوع است. نسبت مطالبات به مصارف بانک مهر ایران در سال 1399 زیر یک درصد بوده که بهترین عملکرد در سطح شبکه بانکی کشور به شمار می رود. در سال جاری هم این نسبت زیر یک درصد است.
این توفیق در حالی به دست آمده بانک مهر ایران از نظر تعدادی، تسهیلات زیادی را پرداخت کرده، به طوری که در سال گذشته مشتریان این بانک بیش از 2 میلیون و 300هزار فقره تسهیلات دریافت کرده اند.