زین ساز با اشاره به سرمایه انسانی، دانش فنی، سرمایه مالی شرکت و توانگری قابل قبول بیمه رازی، گفت: شرکت های بیمه به دو نوع مستقیم و اتکایی تقسیم بندی می شوند و شرکت هایی که به دنبال قبول اتکایی هستند باید طبق آیین نامه های بیمه مرکزی فاکتورهای خاصی را پشت سر بگذارند.
او تصریح کرد: طبق آیین نامه های بیمه مرکزی در زمینه دریافت مجوز قبول اتکایی شرکت مذکور بایستی از حداقل سرمایه 250 میلیارد تومانی و در کنار آن توانگری 120 درصدی ، دانش فنی و نرم افزار مورد قبول بیمه مرکزی برخوردار باشد.
زین ساز در رابطه با دانش فنی، گفت: کارشناسان و مدیران حوزه اتکایی شرکتی که به دنبال دریافت مجوز قبول اتکایی هستند باید نمره قبولی از مصاحبه و آزمون های بیمه مرکزی دریافت کنند، که این مهم با حمایت مدیرعامل مجموعه محقق شد.
مدیر اتکایی بیمه رازی خاطرنشان کرد: به زبان ساده می توان گفت که بیمه اتکایی بیمه دیگر بیمه گران را بیمه می کند و به اصطلاح شرکت صادرکننده بیمه نامه، میزانی از ریسک بیمه نامه را به یک شرکت اتکایی می سپارد و این روند در سطح جهانی متدوال است.
او با توجه به تغییرات قوانین بیمه مرکزی پیش بینی کرد، در سال آینده تعداد قابل توجهی از شرکت های صنعت بیمه مجوز قبول اتکایی خود را از دست می دهند و از سوی دیگر شرکت های اتکایی به بازار ورود خواهند کرد که با توجه به این موارد، بیمه رازی با برنامه ریزی مدون به دنبال آن است تا جایگاه خود را در زمینه اتکایی حفظ و رشد دهد.
زین ساز با نگاه به فعالیت نمایندگان بیمه رازی، بیان کرد: بیمه اتکایی به عنوان یک اعتبار در صنعت و بازار بیمه محسوب می شود و عاملی خواهد بود تا نمایندگان مزیت رقابتی بیشتری در فعالیت های بازاریابی داشته باشند.
مدیراتکایی بیمه رازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیش بینی پرتفوی قبول اتکایی شرکت چه میزان خواهد بود، گفت: با توجه به سال های گذشته، پرتفوی غیراجباری غیردرمان که بازار قبول اتکایی را تشکیل می دهد، 2.4 درصد حق بیمه تولیدی بازار بوده است و اگر بیمه رازی بتواند از این میزان 1 درصد بازار را از آن خود کند، 25 میلیارد تومان بیمه اتکایی از آن بیمه رازی خواهد بود.
او با تاکید بر اینکه بیمه های اتکایی نقطه قوت شرکت های بیمه ای است، بیان کرد: طی روزهای گذشته تفاهم نامه های خوبی در زمینه اتکایی منعقد شده و برای سالجاری برنامه هایی در این زمینه تدوین شده است.
مدیر اتکایی شرکت بیمه رازی در انتها خاطرنشان کرد: از سال های گذشته با شرکت ها و همکاران بین المللی در ارتباط هستیم و این ارتباط در دوران برجام بیش از گذشته تقویت شد اما در حال حاضر مراودات مالی با این شرکت ها کاهش یافته که امیدوار هستیم با رفع تحریم ها حجم مراودات مالی افزایش یابد.
در پایان این نشست، تندیس پاسخگویی بیمه رازی توسط دکتر ناصرالدین اسلامی فرد مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی به وی اهدا شد.
گفتنی است «سه شنبه های پاسخگویی» از ابتدای سال 1400 توسط روابط عمومی بیمه رازی برگزار شده و در این مدت مدیر عامل، معاونین و مدیران ارشد این شرکت در برنامه زنده به سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان و شبکه فروش پاسخ داده اند.