محسن ملکی در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه اظهارداشت: بنابر اعلام معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، معاونت نوسازی و تحول اداری مبتنی بر نتایج حاصل از طرح سنجش میزان رضایت مراجعان از نحوه ارائه خدمات دستگاههای عمومی و دولتی، بانک سپه در بین دستگاههای مشابه به لحاظ میزان رضایتمندی مراجعان با عدد رضایتمندی 73/80 رتبه برتر را در سال 1390 به خود اختصاص داد.
وی افزود: براساس اعلام این معاونت، شعب استانی بانک سپه در استانهای ایلام، سمنان و یزد رضایتمندی بیشتر و استانهای لرستان، همدان و قم رتبه بهتری را نسبت به سایر استانها داشته اند.
مدیر اداره کل روابط عمومی و بازاریابی بانک سپه اضافه کرد: مناطق لرستان با عدد رضایت 45/80 درصد رتبه اول، همدان با 55/84 درصد و قم با 83/79 رتبه دوم، ایلام با 17/87، هرمزگان با 56/84، آذربایجان شرقی با 14/82 ، تهران با 70/79 و کرمان با 25/79 رتبه سوم را در سطح استانهای خود احراز کرده اند.
وی افزود: نتایج اجرای طرح در سال 1390 در 29 استان با حجم نمونه 306 هزار و 727 نفر حاصل شده است.
ملکی با بیان اینکه بحث رفتار مناسب با مشتریان و مشتری مداری از ابتدا تاکنون سرلوحه بانک سپه بوده گفت: وجود بخشنامه های مهم و الگوهای رفتاری همچون بخشنامه آذرماه سال 1341 بانک سپه، گواه همین مدعاست.
وی با اشاره به بخشنامه فوق اظهارداشت: در بخشی از این بخشنامه آمده است: بار دیگر بدین وسیله مراتب را تأکید نموده و متذکر می شود که کلیه کارمندان مخصوصاً متصدیان امور موظفند با مشتریان و مراجعان با کمال ادب و احترام و حسن سلوک توأم با خوشرویی و مهربانی رفتار و چنانچه پرسشی شود که احیاناً مخاطب از موضوع آن بی اطلاع باشد یا نتواند پاسخ یا توضیح قانع کننده و کافی به مراجعه کننده بدهد، بایستی در عین وقار و متانت و خوشخویی نامبرده را به رئیس خود یا متصدی اداره مربوطه هدایت و راهنمایی نمایند .
در بخش دیگری از این بخشنامه آمده است:وضع رفتار و گفتار کارمندان بایستی طوری باشد که مراجعه کنندگان همواره با خاطری خوش و خاطره ای مسرت بخش قابل مدح و ستایش و شایسته بحث و بازگوکردن نزد دیگران از محیط بانک خارج شد.
ملکی گفت: این بخشنامه حکایت از حساسیت تکریم ارباب رجوع در بانک سپه و تأکید بر اهمیت به آن از گذشته و نسل به نسل و سینه به سینه دارد.