به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، سازمان فناوری اطلاعات و دبیرخانه اجرائی شورای فناوری اطلاعات کشور، گزارش پنجمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیکی سازمانها و دستگاههای کشور را منتشر کردند که در این گزارش پست بانک ایران توانسته است در رتبه 22 سازمانهای کشور قرار گیرد.
بنابراین گزارش: پست بانک ایران در زمینه ارائه خدمات نظام پرداخت و دریافت بر اساس آخرین خدمات معرفی شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در زمینه ریالی و ارزی توانسته است امتیاز 82.18 را کسب کند و درخصوص ارائه خدمات تسهیلات و تعهدات بانکی نیز بر اساس آخرین خدمات معرفی شده از سوی بانک مرکزی به صورت ریالی و ارزی امتیاز 79.12 و در بخش ارائه تمامی خدمات بانکی ریالی و ارزی مصوب بانک مرکزی در باجههای شهری و روستائی نیز امتیاز 83.18 را به خود اختصاص داده است.
این گزارش می افزاید: پست بانک ایران با توجه به اینکه بانک عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکتهای تابعه این وزارت خانه میباشد در ارزیابیها امتیاز 78.23 را کسب کرده است. این درحالی است که پست بانک ایران درخصوص عاملیت فروش و ارائه محصولات و خدمات اشخاص حقوقی به روستائیان 74.35 درصد از هدف را محقق کرده است.
همچینن پست بانک ایران در زمینه مراحل ارزیابی و مدل بلوغ خدمات الکترونیکی در پنجمین ارزیابی دستگاهها درحوزه دولت الکترونیک در بخشهای حضور در وب 69.39، تعاملی 86.75، تراکنشی93.74، یکپارچگی 89.27 و مشارکتی 36.5 درصد از اهداف را محقق کرده و برهمین اساس با امتیاز کل 79.41 در جایگاه بیستودوم پنجمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاهها قرار گرفته است.