به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، دولت کره جنوبی قصد دارد تا 1.2 میلیون توریست مسلمان را در سال 2017 به این کشور بکشاند. این رقم به معنی افزایش 22 درصدی نسبت به حضور 986 هزار توریست مسلمانی است که سال پیش راهی این کشور شده بودند.
یکی از راههای تلاش برای جذب مسلمانان به کره جنوبی ایجاد دورههای طولانی تخفیف در رستورانهاست. در حالی که سرانه مصرف الکل در کره جنوبی بیش از هر کشور دیگری است، و گوشت خوک یکی از غذاهای اصلی آنها را تشکیل میدهد و این میتواند عامل مهمی برای از دست دادن گردشگران مسلمان باشد، این کشور با ایجاد رستورانهای حلال و ارایه تخفیفهای بالا قصد دارد جاذبههای توریستی را برای مسلمانان افزایش دهد.
امسال از یکم سپتامبر تا 31 اکتبر 107 رستوران در سراسر این کشورتنها به ارایه غذای حلال آن هم با تخفیف برای مسلمانان پرداختهاند.
در حالی که پیدا کردن غذای حلال میتوانست تاکنون یکی از سختترین کارها برای توریستهای مسلمان باشد، مسئولان کرهای معتقدند با این کار مشکل مسلمانان در سفر به این کشور حل میشود.
کره اکنون بیشترین تمرکز خود را بر جذب توریستهای مسلمان از جنوب شرقی آسیا مانند اندونزی و مالزی و نیز خاورمیانه گذاشته است. این کشور در حال افزایش دفاتر گردشگری خود در آسیای میانه است و یک دفتر گردشگری در ماه جولای در آلماتی قزاقستان دایر کرد.
این تمرکز برای کشوری که تنها هشت مسجد در سراسر آن وجود دارد کمی غیرمنتظره است اما افراد دخیل در صنعت گردشگری هر چیزی را ممکن میدانند.
برمبنای آمار مسلمانان در سال 2014 بیش از 142 میلیارد دلار برای سفر هزینه کردهاند که البته شامل سفرهای زیارتی هم میشود. این رقم اندکی کمتر از هزینههایی است که توریستهای چینی در همان سال برای گردشگری هزینه کردند که برابر 160 میلیارد دلار بوده است. هزینه آمریکاییها برای گردشگری در همان سال 143 میلیارد دلار بود.
تا کنون گردشگران چینی نیمی از توریستهای کره جنوبی را تشکیل میدادند اما درگیریهای کره شمالی و کره جنوبی در ماه مارس امسال موجب شد راه گردشگران چینی به کره جنوبی بسته شود.
مالزی که بزرگترین گروه گردشگران مسلمان را دارد تنها 2 درصد از توریستهای کره را تشکیل دادهاست. ورودی گردشگران از خاورمیانه نیز تنها 2 درصد بوده است. در حالی که چین با 49 درصد گردشگران کره در سال پیش 5.6 میلیون توریست در کره جنوبی داشت.
با همه اینها صنعت کره جنوبی نگرانی زیادی ندارد زیرا در یک دهه اخیر شمار گردشگران خارجی به این کشور بیش از دو برابر افزایش یافته است و میزان هزینهای که صرف میکنند سه برابر شده است. این افزایش بیش از همه برای برنامههای تلویزیونی، سینما و دیگر عوامل فرهنگی کره است که موفق به جذب جوانان جهان شده است.
کره جنوبی موفق شده تا به جز چین و ژاپن بیشترین توجه را از جوانان آسیای جنوبشرقی در زمینه فرهنگی بگیرد. این منطقه با دارا بودن جمعیت جوان بیش از همه به صنعت سرگرمی سازی کره جنوبی علاقه نشان میدهد.