وی ادامه داد: از این پس با تصویب شورای عالی ترابری، قیمت گذاری کرایه اتوبوس و ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری به یک فرآیند تبدیل شده و بر اساس نرخ اعلامی سالانه بانک مرکزی در خصوص تورم بخش حمل و نقل و متناسب با آن انجام می شود.
مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با این حال ما در این سازمان اجازه نمی دهیم تا نرخ کرایه ها بر اساس ارقام اعلامی بانک مرکزی برای تورم حمل و نقل افزایش یابد؛ هر چند که در سال گذشته هزینه های فعالان حمل و نقل بسیار بالا و حتی از نرخ تورم حمل و نقل اعلامی از سوی بانک مرکزی هم بیشتر بود.
وی تأکید کرد: با این حال فعالان صنفی پذیرفتند چندان روی نرخ 87 درصد اعلامی از سوی بانک مرکزی مانور ندهند و به افزایش 30 درصدی کرایه ها اکتفا کنند.
باقرجوان یادآور شد: این رقم 30 درصدی تنها می تواند جبران بخشی از هزینه های صنف حمل و نقل عمومی مسافری جاده ای باشد نه افزایش درآمدها؛ در حال حاضر شرایط هزینه ای صنف بسیار بالا بوده و از سوی دیگر، تعداد مسافر هم به حداقل ممکن رسیده است؛ اقتصاد بخش حمل و نقل مسافر با مشکل جدی روبه روست و فعالان این صنف می گویند به زودی این بخش از حمل و نقل از هم می پاشد.
مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: این افزایش 30 درصدی نسبت به کرایه های سال گذشته است؛ البته در نوروز امسال، از 15 اسفند 1399 تا 20 فروردین 1400 افزایش 20 درصدی کرایه ها را داشتیم که از 21 فروردین، بلیت اتوبوس و حمل و نقل عمومی به نرخ سابق بازگشت اما از دیروز 1 خرداد رشد 30 درصدی کرایه ها اعمال شده است.