پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 176244 تاریخ : 1394/09/09-07:13:19
,17,10025,
کاهش سهم نگهداری ریسک در دستور کار بیمه دی

کاهش سهم نگهداری ریسک در دستور کار بیمه دی

طی قراردادی با بیمه مرکزی بخشی از ریسک های خود را به صورت اتکایی اختیاری نزد نهاد ناظر واگذار می کنیم که این واگذاری اتکایی ریسک ها نزد بیمه مرکزی از نیمه دوم سال 94عملیاتی شده است.

سیدمجید بختیاری در نشستی خبری ضمن اشاره به سه گام اساسی شرکت بیمه دی جهت احیا و بهبود خود به برنامه افزایش سرمایه 309 درصدی  شرکت دی جهت ترمیم برنامه های مالی اشاره کرد و گفت : در مرحله تثبیت افزایش سرمایه قرار داریم تا سرمایه از 61 میلیارد تومان به 250 میلیارد تومان افزایش یابد .

 

به گفته وی بدون شک با این میزان افزایش سرمایه توانگری شرکت بیمه دی از سطح چهار ارتقا خواهد یافت و این مرحله از سوی حسابرس در حال بررسی است که به زودی عملیاتی خواهد شد.

بختیاری در عین حال به قرار دادهای این شرکت با گمرک و ایران خودرو نیز اشاره کرد و عنوان داشت: برنامه افزایش رشد پرتفوی در نیمه دوم سال را در دستور کار داریم.

 مدیر عامل شرکت بیمه دی در پاسخ به خبرنگار ریسک نیوز در خصوص اینکه نهاد ناظر در آیین نامه 69 و در برنامه های ترمیم مالی و توانگری مالی شرکتهای دارای توانگری پایین علاوه بر افزایش سرمایه ، برکاهش صدور نیز تاکید کرده است در این راستا آیا برنامه افزایش پرتفوی و روند رشد صدور شرکت بیمه دی  با این آیین نامه در تضاد نیست ، عنوان کرد:شرکتهای بیمه باید یا توانگری خود را اصلاح کنند یا پذیرش ریسک را تعدیل کنند اما در این خصوص باید گفت اولا شرکت بیمه دی با عملیاتی کردن برنامه افزایش سرمایه ، سطح توانگری خود را اصلاح کرده ؛ دوما یک سلسله تمهیدات فنی مانند افزایش میزان واگذاری اتکایی اختیاری را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه در صددیم سهم نگهداری خود را کاهش دهیم ، عنوان کرد: اگر کسب پرتفوی مطابق با اصول فنی باشد حتما ریسک های جدید را می پذیریم اما سهم نگهداری شرکت را با واگذاری اتکایی تنظیم می کنیم.

بختیاری از انعقاد قراردادی با بیمه مرکزی خبر داد و افزود: طی این قرارداد بخشی از ریسک های خود را به صورت اتکایی اختیاری نزد بیمه مرکزی واگذار می کنیم که این واگذاری اتکایی ریسک ها نزد بیمه مرکزی از نیمه دوم سال 94 عملیاتی شده است.

بختیاری بیمه مرکزی را از بیمه گران خوب اتکایی در شرایط فعلی دانست و گفت: علاوه بر اینکه شرکت بیمه دی بخشی از پرتفوی خود را به صورت اختیاری به بیمه مرکزی واگذار کرده در عین حال حتما با شرکتهای اتکایی خصوصی نیز وارد مذاکره می شویم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که در آیین نامه 69 جهت ترمیم برنامه مالی اشاره ای به واگذاری اتکایی نشده است ، عنوان کرد: تنظیم سهم نگهداری ، مکانیزمی است که مدیران باید جهت بهبود توانگری در نظر داشته باشند و حتما نباید اشاره مستقیمی  به آن در آیین نامه 69 شده باشد.

 بخیاری همچنین به چالش های این شرکت در سال های 90تا 92با ورود به دو قرارداد اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال93 وارد مرحله جدیدی از احیای شرکت شدیم. در وهله اول رسیدگی به مطالبات مردم و تجهیز منابع در دستور کار قرار گرفت و مطالبات شرکت در بخش های بیمارستانی، مراکز درمانی و غیره پرداخت شد.

وی با اشاره به نارضایتی هایی که به دلیل عدم پرداخت مطالبات مردم در سالهای پیش بوجود آمده بود، تصریح کرد: با این وجود توانستیم در تسویه مطالبات با آنها به توافق برسیم و با تجهیز منابع و انضباط مالی در اسفندماه 92پیش پرداخت های مطالبات مراکز درمانی و مطالبات مردم تسویه و تا پایان سال 93حدود 350میلیارد تومان از تعهدات شرکت در رشته های بیمه درمان، اتومبیل، آتش سوزی و غیره جبران شد.

بختیاری همچنین از تعیین تکلیف 18پرونده مالیاتی خبرداد و با بیان اینکه شرکت دارای بیش از 300حساب بانکی بود که ساماندهی شد، افزود: اصلاح نیروی انسانی، اعمال نظام کنترل های داخلی، وصول مطالبات شرکت، بحث سلامت و مقابله با هرگونه تخلف و تقلب، ساماندهی نمایندگی ها و استقرار کنترل های داخلی به صورت مداوم اجرایی شد.

وی، نظارت های بیمه مرکزی را سخت گیرانه اما مفید دانست و افزود: پرونده بیمه دی در شورایعالی بیمه باز بود و سخت گیرانه برخورد شد. چند پرونده شکایت از مدیران قبلی این شرکت بیمه در مراجع قضایی و حقوقی مطرح شده و کسانیکه در ایجاد وضعیت این شرکت در گذشته دخیل بوده اند، باید پاسخگو باشند.

وی به ضریب نفوذ پائین بیمه در کشور اشاره و بیان کرد: برای بهبود ضریب نفوذ بیمه و همچنین بیمه عمر، گسترش خدمات بیمه زندگی را عملیاتی خواهیم کرد و از نیمه دوم سال 95محصولات جدید بیمه عمر به بازار عرضه خواهد شد.

بختیاری از تعامل با گمرک و اجرای ماده 86و حضور در شرکت های خودروسازی اشاره کرد و با بیان اینکه رویه بیمه ورود موقت خودرو به کشور عملیاتی شده است و با وزارت امور خارجه برای ارائه پوشش های بیمه ای به ایرانیان مقیم خارج مذاکره کرده ایم، گفت: ضریب خسارت شرکت در سالهای 90و 91بالای 150درصد بود که در 6ماه امسال به حدود 46درصد رسیده است



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 206
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران